گزارش خرابی لینک
اطلاعات را وارد کنید .
گزارش انتشار نسخه جدید
اطلاعات را وارد کنید .
no-img
سفارش تایپ ،ترجمه، مقاله، تحقیق ، پایان نامه

مدیریت استراتژیک شرکت کاله آمل - سفارش تایپ ،ترجمه، مقاله، تحقیق ، پایان نامه


سفارش تایپ ،ترجمه، مقاله، تحقیق ، پایان نامه
adsads

ادامه مطلب

مدیریت استراتژیک شرکت کاله آمل
آذر 12, 1394
614 بازدید
گزارش نسخه جدید

مدیریت استراتژیک شرکت کاله آمل


مدیریت استراتژیک شرکت کاله آمل

شرکت کاله در یک نگاه

نوع شرکت: سهامی خاص

بنیانگذار: غلامعلی سلیمانی

شعبه مرکزی: آمل

محصولات: انواع لبنیات

معرفی شرکت:

شرکت کاله به عنوان یکی از بزرگترین و معتبرترین تولیدکنندگان فرآورده های لبنی و گوشتی کشور و یکی از شرکت های شناخته شده در سطح جهانی، فعالیت تولیدی خود را از سال ۶۲ در شهرستان آمل آغاز نمود و از جهان آغاز با در پیش گرفتن سیاست تولید محصولات ممتاز و در سطح جهانی و تلاش جهت حفظ کیفیت، توانست به سرعت اعتماد و اعتبار ویژه ای نزد مصرف کنندگان نهایی و سازمان های ناظر بهداشتی و کیفیتی کسب کند. به نحوی که فرآورده های تولیدی شرکت علاوه بر این در سایر کشورهای منطقه نیز با اقبال عمومی مصرف کنندگان روبرو شده است. هم چنین وسعت کارخانه لبنی کاله ۱۵ هکتار است که از بزرگترین کارخانه ها در صنایع کل ایران محسوب می گردد.

بیانیه ماموریت:

۱ـ مشتریان:

مشتریان شرکت عمدتاً سوپر مارکت ها، شرکت ها و کارخانه های دیگر و هم چنین مشتریان معمولی.

۲ـ محصولات یا خدمات:

این شرکت بیش از ۴۰۰ نوع فرآورده های لبنی خود را در حوزه های زیر به بازار عرضه می نماید:

ـ پنیر: شرکت کاله در حال حاضر بیش از ۱۰۰ نوع پنیر را به بازار عرضه می نماید.

ـ ماست: انواع ماست کم چرب، پر چرب، خامه ای، موسیر و میوه ای (با طعم هلو، توت فرنگی و . . . )

ـ انواع شیر: کم چرب، پرچرب، کم لاکتور، طعم دار (با طعم های کاکائو، موز، خرما، شکلات و . . . )

ـ انواع دسر: انواع دسر و پودینگ با طعم های (نسکافه، زعفرانی، توت فرنگی، کرم خامه ای و . . . )

ـ انواع خامه

ـ انواع کره

ـ انواع بستنی

ـ انواع فرآورده های گوشتی: کتلت گوشت، کباب کوبیده، جوجه کباب و . . .

۳- بازارها:

شعبه مرکزی آن در شهرستان آمل واقع شده و هم اکنون با استفاده از پخش به صورت مویرگی (بدون واسطه) و با بیش از ۲۴ شعبه محصولات خود را از آذربایجان تا هرمزگان توزیع می نماید و نزدیک به ۶۵۰۰۰ سوپر مارکت به طور مستقیم کالا را از این سازمان تامین می نمایند. بخش عمده ای از تولیدات این شرکت به خارج از ایران بیش تر به اروپا صادر شده است.

۵- توجه به بقاء رشد و سودآوری:

در شرکت لبنی کالا هم اکنون ۳ واحد کسب و کار پنیر، محصولات پاستوریزه و فراد ما (UHT) وجود دارد که هر یک از این واحدها با نوآوری خود، با کیفیت ترین و متنوع ترین محصولات را در حجم تولید بالا به بازار عرضه می نمایند. تمامی خطوط تولید این کارخانه به نحوی انعطاف پذیر طراحی شده اند که مواد اولیه از ورودی های مختلف وارد خط تولید شده محصولات متنوع خارج گردند. به طوری که تنها از طریق یک خط تولیدگاه بیش از ۲۰ محصول تولید می شود.

۴ـ فن آوری:

با تداوم سیاست توسعه و ورود به عرصه رقابت جهانی استفاده از روش های مدرن مدییت بهره وری KAIZEN تعالی سازمانی EFQM مدیریت ارتباط با مشتریان CRM ، سیستمهای جامع اطلاعاتی، شبکه های پیشرفته توزیع و بسیاری از تکنیک های روز مدیریت در دستور کار شرکت قرار گرفته است. به نحوی که توانایی آتی شرکت را در ارائه خدمات و محصولات برتر افزایش دهد.

۶- فلسفه:

شرکت فرآورده های لبنی و گوشتیت کالا باورهای خود را بر پایه رضایت مشتریان و حتی چیزی فراتر از خواسته های مشتریان می داند. و به وجد آوردن مشتریان از طریق بهبود مستمر با توجه به بکار تیمی، صداقت، کیفیت، خلاقیت و نوآوری کارکنان شرکت می باشد این شرکت تبدیل شدن به رهبر بازار لبنیات را در دستور کار خود دارد و هم چنین تلاش می کند احترام به مردم و خدمت به مردم، ایجاد نام نیک در ذهن مردم را ایجاد کند و محصول با کیفیت در تمامی گروه های لبنی منطبق بر استانداردهای ملی و کارخانه ای ارائه می دهد.

۷ـ ویژگی ممتاز:

مهم ترین ویژگی شرکت این است که تا حالا توانسته با جذب شیر روزانه بیش از ۱۰۰۰ تن به عنوان بزرگترین قطب اصلی جذب شیر در کشور مطرح شود و با محصولات متنوع لبنی و گوشتی خود توانسته در طی سالیان گذشته به صورت مستمر به عنوان صادر کننده نمونه صنایع غذایی انتخاب شود.

۸- توجه به تصور مردم و جامعه:

شرکت فرآورده های لبنی کاله، به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان انواع محصولات لبنی که ارائه محصولات متنوع و متناسب با نیازهات و سلایق مختلف مشتریان را سرلوحه کار خود قرار داده است و در ایجاد و ارتقاء فرهنگ مصرف محصولات متنوع لبنی در سطح جامعه تلاش می کند.

 

 

۹ـ توجه به کارکنان:

این شرکت سعی در ارتقاء دانش و آگاهی پرسنل آن دارد و همانطور که در فن آوری گفته شده با استفاده از روش های مدرن تلاش زیادی برای کیفیت کار سرمایه های انسانی می نماید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ماتریس ارزیابی عوامل خارجی (EFE) شرکت لبنی کاله

عوامل خارجی O-T

وزن

امتیاز عامل

امتیاز وزنی

فرصت ها (O) :

1 O – گستردگی هرم سنی جامعه

۰٫۰۷

۴

۰٫۲۸

۲ O- ممنوعیت واردات محصولات لبنی و حمایت ازصادرات

۰٫۰۷

۲

۰٫۱۴

۳O- افزایش ضریب نفوذ اینترنت

۰٫۰۴

۴

۰٫۱۶

۴O- وجود بازارهای کشورهای هم جوار

۰٫۰۵

۳

۰٫۱۵

۵O- امکان بسته بندی کالا مطابق با صنعت سبز

۰٫۰۴

۲

۰٫۰۸

۶O- وجود بازارهای وسیع داخلی

۰٫۰۳

۳

۰٫۰۹

۷O- بالا رفتن مصرف سرانه

۰٫۰۵

۳

۰٫۱۵

۸O- حذف یارانه ها

۰٫۰۵

۳

۰٫۱۵

۹O- فرهنگ استفاده از محصولات رژیمی

۰٫۰۷

۳

۰٫۲۱

۱۰O- شرکت در نمایشگاه های داخلی و بین المللی

۰٫۰۳

۲

۰٫۰۶

تهدیدها (T)

1T- ورود رقبای قوی و جدید به بازار

۰٫۰۴

۲

۰٫۰۸

۲T- تحریم

۰٫۰۷

۱

۰٫۰۷

۳T- نرخ تورم

۰٫۰۴

۲

۰٫۰۸

۴T- نرخ ارز

۰٫۰۵

۱

۰٫۰۵

۵T- هدفمند کردن یارانه ها

۰٫۰۳

۳

۰٫۰۹

۶T- عدم ثبات تعرفه ها

۰٫۰۶

۲

۰٫۱۲

۷T- ورود محصولات لوکس و خارجی به بازار

۰٫۰۲

۳

۰٫۰۶

۸T- واردات مواد اولیه از خارج

۰٫۰۶

۱

۰٫۰۶

۹T- تبلیغات گسترده رقبا

۰٫۰۷

۲

۰٫۱۴

۱۰T- جذب نیروهای کارآمد از سمت رقبا

۰٫۰۶

۲

۰٫۱۴

 

 

تحلیل EFE

عدد ۳۴/۲ بدست آمده از ماتریس EFE کوچکتر از ۵/۲ است و بیانگر غلبه تهدیدهای محیطی بر فرصت های محیط در شرکت لبنی کاله است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ماتریس ارزیابی عوامل داخلی (IFE) شرکت لبنی کاله

عوامل داخلی S-W

وزن

امتیاز عامل

امتیاز وزنی

نقاط قوت (S) :

1 S – کیفیت بالای محصولات

۰٫۰۸

۴

۰٫۳۲

۲ S –متنوع بودن محصولات

۰٫۰۵

۴

۰٫۲

۳ S –در اختیار داشتن تکنولوژی بالا

۰٫۰۵

۳

۰٫۱۵

۴ S –توان مالی (سرمایه کافی)

۰٫۰۷

۴

۰٫۲۸

۵ S – سطح تحصیلات و تجربه افراد سازمان

۰٫۰۴

۴

۰٫۱۶

۶ S –داشتن تحقیقات بازار

۰٫۰۴

۳

۰٫۱۲

۷ S –D&R

0.03

3

0.09

8 S – پیشرو بودن در صنعت

۰٫۰۵

۴

۰٫۲

۹ S –حضور کارخانه در یکی از بزرگترین مناطق شیر و نزدیکی به عرضه کنندگان مواد اولیه لبنی

۰٫۰۳

۳

۰٫۰۹

۱۰ S – صادرات به (۱۶ کشور)

۰٫۰۶

۴

۰٫۲۴

نقاط ضعف (W) :

1W- قیمت بالای محصولات

۰٫۰۷

۱

۰٫۰۷ SSSW

2 W – تنوع بیش از حد محصولات

۰٫۰۶

۲

۰٫۱۲

۳ W –ارتباط ضعیف با مشتری

۰٫۰۶

۱

۰٫۰۶

۴ W –تبلیغات ضعیف محیطی

۰٫۰۷

۱

۰٫۰۷

۵ W –روابط ناکارآمد بین واحدهای مختلف (تولید، بازاریابی، فروش)

۰٫۰۲

۲

۰٫۰۴

۶ W – جابه جایی نیروی انسانی و رفت و آمد زیاد در پست ها

۰٫۰۵

۲

۰٫۱

۷ W –عدم انگیره کافی درکارکنان

۰٫۰۶

۱

۰٫۰۶

۸ W – عدم وجود امنیت شغلی

۰٫۰۴

۱

۰٫۰۴

۹ W –عدم وجود روند مشخصی جهت ارتقای شغلی کارکنان

۰٫۰۳

۲

۰٫۰۶

۱۰ W – سلسله مراتب طولانی

۰٫۰۴

۱

۰٫۰۴

جمع کل

۱

 

۲٫۵۱

 

 

تحلیل IFE

جمع امتیازات وزنی حداقل ۱ و حداکثر می باشد و میانگین آنها ۲/۵ می باشد. اگر نمره نهایی سازمان کمتر از ۲/۵ باشد یعنی سازمان از نظر عوامل داخلی من حیث المجموع دچار ضعف می باشد و اگر نمره نهایی بیشتر از ۲/۵ باشد، بیانگر این است که سازمان از نظر عوامل درونی من حیث المجموع دارای قوت می باشد.

عدد ۵۱/۲ بدست آمده از ماتریس IFE بیانگر غلبه نقاط قوت بر نقاط ضعف شرکت می باشد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ماتریس (SWOT)

عوامل داخلی

 

 

 

عوامل خارجی

۱S

کیفیت بالای محصولات

۱W

قیمت بالای محصولات

۲S

متنوع بودن محصولات

۲W

تنوع بیش از حد محصولات

۳S

در اختیار داشتن تکنولوژی بالا

۳W

ارتباط نسبتاً ضعیف با مشتری

۴S

وضعیت مالی

۴W

تبلیغات محیطی ضعیف

۵S

بخش تحقیقات بازاریابی قوی

۵W

جابه جایی زیاد نیروی انسانی و رفت و آمد زیاد بین پست ها

۶S

سطح تحصیلات و تجربه پرسنل

۶W

عدم انگیزه کافی در بین کارکنان

۷S

بخش تحقیق و توسعه ی قوی (D&R)

7W

روابط ناکارآمد بین واحدهای مختلف (تولید، بازاریابی، فروشگاه)

۸S

صادرات به ۱۶ کشور دنیا

۸W

عدم وجود امنیت شغلی

۹S

پیشرو بودن در صنعت

۹W

عدم وجود رویه ای شمخص برای ارتقای شغلی کارکنان

۱۰S

حضور کارخانه در یکی از بزرگترین و مهم ترین مناطق شیرو محصولات لبنی

۱۰W

سلسله مراتب طولانی سازمان

فرصت ها (O)

1O

گسترگی هرم سنی جامعه

استراتژی های SO

۱ـ با توجه به تکنولوژی (ماشین آلات) و تمرکز بر خلاقیت می توان محصولات متناسب با کروه های سنی متفاوت ایجاد کرد.

۲ـ با استفاده از محصولات متنوع و بخش D&R می توانیم جهت کسب سهم بازار مناسب اقدام کنیم.

۳ـ با پیشرو بودن در صنعت و موقعیت استراتژیکی کارخانه جهت در دست گرفتن ابتکار عمل بازار اقدام نمود.

۴ـ با استفاده از سرمایه و توان مالی شرکت و ثبات در کیفیت محصولات در نمایشگاه های داخلی و خارجی شرکت نمود.

۵ـ ایجاد سیستم مدیریتی (بازاریابی، تولید، فروش) حرفه ای، تخصصی و بهره بردن از پرسنل متخصص جهت ایجاد مزیت رقابتی

استراتژی های WO

۱ـ تمرکز بر اقشار با درآمد بالا و معرفی محصولات خاص و لوکس به آنها (استفاده از ابزارهای معرفی کالای لوکس)

۲ـ استفاده از سیستم مدیریت بازاریابی حرفه ای، تخصصی و سیستماتیک جهت ایجاد روابط کارآمد بین واحدهای مختلف

۳ـ بهره جستن از سیستم IT جهت استفاده سازمان به منظور کاهش دیوانسالاری اداری.

۴ـ ایجاد امکانات جهت ادامه تحصیل پرسنل و آموزش های تخصصی ضمن خدمت

۵ـ استفاده از گستردگی هرم سنی جامه جهت تولید محصولات متنوع.

۶ـ برگزاری نمایشگاه های موقت و دائمی داخلی و خارجی جهت معرفی محصولات و تبلیغات

۲O

فرهنگ استفاده از محصولات رژیمی

۳O

افزایش ضریب نفوذ اینترنت

۴O

امکان بسته بندی کالا مطابق با صنعت سبز

۵O

ممنوعیت واردات محصولات لبنی و حمایت دولت از صادرات

۶O

شرکت در نماشگاه های داخلی و بین المللی

۷O

حذف یارانه ها

۸O

وجود بازارهای داخلی وسیع

۹O

وجود بازارهای هم جوار

۱۰O

نفوذ سیستم مدیریت بازاریابی حرفه ای در اکثر شرکت های رقیب و تولید محور بودن آنها به جای بازار محور بودن و فرصت ایجاد یک تحول جدی برای در دست گرفتن ابتکار عمل

تهدیدات (T)

1T

ورودی رقبای قوی و جدید به بازار

استراتژی های ST

۱ـ با تقویت، تخصصی و علمی کردن فعالیت های بازاریابی و بهره بردن از تجربیات سازمان های موفق در این زمینه

۲ـ با معرفی محصولات نو، جذاب و مشتری پسندانه و بهره بردن از تکنولوژی ماشین آلات جهت حفظ و ارتقای جایگاه برند.

۳ـ ایجاد تبادلات سازنده و قراردادهای بلندمدت با عرضه کنندگان مواد اولیه.

۴ـ تهیه مواد اولیه با کیفیت از عرضه کنندگان وفادار، مطمئن و با صلاحیت داخلی

استراتژی wt

۱ـ ایجاد شرایط مناسب کاری، رفاهی برای پرسنل کوشا و با تجربه سازمان و برقراری امنیت شغلی

۲ـ تعیین و تصویب درصد مشخصی از درآمدهای بازاریابی و فروش برای بخش تبلیغات و امور پروموتن

۳ـ بالا بردن کیفیت محصولات و ثبات آن و بهره جستن از تکنولوژی های روز بسته بندی برای رقابت با محصولات خارجی

۴ـ ایجاد وتقویت بخش CRM و تخصیص بخشی از درامدهای شرکت به این بخش

۲T

تحریم

۳T

نرخ تورم

۴T

نوسانات نرخ ارز

۵T

هدفمند کردن یارانه ها

۶T

عدم ثبات تعرفه ها

۷T

ورود محصولات لوکس و خارجی به بازار

۸T

واردات مواد اولیه به خارج

۹T

تبلیغات گسترده رقبا

۱۰T

جذب نیروهای کارآمد از سمت رقبا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ماتریس IFM

عوامل داخلی

استراتژیهای تهاجمی

 

استراتژیهای محافظه کارانه

استراتژی های رقابتی

 

استراتژیهای تدافعی

باتوجه به ماتریس IEM استراتژی های رقابتی شرکت موردنظر گرفته شده که عبارتند از:

۱ـ با تقویت، تخصصی و علمی کردن فعالیت های بازاریابی و بهره بردن از تجربیات سازمان های موفق در این زمینه

۲ـ با معرفی محصولات نو، جذاب و مشتری پسندانه و بهره بردن از تکنولوژی ماشین آلات جهت حفظ و ارتقاء جایگاه برند.

۳ـ ایجاد تبادلات سازنده و قراردادهای بلندمدت با عرضه کنندگان مواد اولیه

۴ـ تهیه مواد اولیه با کیفیت از عرضه گنندگان وفادار، مطمئن و با صلاحیت داخلی

 

 

 

جدول QSPM

استراتژی

 

عوامل

ضریب اطمینان

استراتژی اول

با تقویت، تخصصی و علمی کردن فعالیت های بازاریابی و بهره بردن از تجربیات سازمان های موفق در این زمینه

استراتژی دوم

با معرفی محصولات نو، جذاب و مشتری پسندانه و بهره بردن از تکنولوژی ماشین آلات جهت ارتقاء جایگاه برند

استراتژی سوم

ایجاد تبادلات سازنده و قراردادهای بلندمدت با عرضه کنندگان مواد اولیه

استراتژی چهارم

تهیه مواد اولیه با کیفیت از عرضه کنندگان وفادار مطمئن و با صلاحیت داخلی

نمره جذابیت

جمع

نمره جذابییت

جمع

نمره جذابیت

جمع

نمره جذابیت

جمع

فرصت ها

۱O

گستردگی هرم سنی جامعه

۰۷/۰

۲

۱۴/۰

۳

۲۱/۰

 

۲O

ممنوعیت واردات محصولات لبنی و حمایت از صادرات

۰۷/۰

۲

۱۴/۰

۳

۲۱/۰

۲

۱۴/۰

 

۲۱/۰

۳O

افزایش ضریب نفوذ اینترنت

۱۴/۰

۱

۰۴/۰

۲

۰۸/۰

۲

۰۸/۰

 

۰۸/۰

۴O

وجود بازارهای کشورهای هم جوار

۵/۰

۲

۱/۰

۳

۱۵/۰

۲

۱/۰

 

۱/۰

۵O

امکان بسته بندی کالا مطابق با صنعت سبز

۰۴/۰

۲

۰۸/۰

۳

۱۲/۰

 

۶O

وجود بازارهای وسیع داخلی

۰۳/۰

۴

۱۲/۰

۳

۰۹/۰

۳

۰۹/۰

 

۱۲/۰

۷O

بالارفتن مصرف سرانه

۰۵/۰

۲

۱/۰

۴

۲/۰

۳

۱۵/۰

 

۲/۰

۸O

حذف یارانه ها

۰۵/۰

۲

۱/۰

۱

۰۵/۰

۳

۱۵/۰

 

۱/۰

۹O

فرهنگ استفاده از محصولات رژیمی

۰۷/۰

۳

۲۱/۰

۴

۲۸/۰

۱

۰۷/۰

 

۰۷/۰

۱۰O

شرکت در نمایشگاه های داخلی بین المللی

۰۳/۰

۴

۱۲/۰

۴

۱۲/۰

 

۰۹/۰

تهدیدات

۱T

ورود رقبای قوی و جدید به بازار

۰۴/۰

۴

۱۶/۰

۴

۱۶/۰

۳

۱۲/۰

 

۱۶/۰

۲T

تحریم

۰۷/۰

۳

۲۱/۰

۲

۱۴/۰

۴

۲۸/۰

 

۲۱/۰

۳T

نرخ تورم

۰۴/۰

۱

۰۴/۰

۳

۱۲/۰

 

۰۸/۰

۴T

نرخ ارز

۰۵/۰

۳

۱۵/۰

۲

۱/۰

۲

۰۱/۰

 

۰۵/۰

۵T

هدفمندکردن یارانه ها

۰۳/۰

۲

۰۶/۰

۲

۰۶/۰

 

۰۶/۰

۶T

عدم ثبات تعرفه

۰۶/۰

۱

۰۶/۰

۲

۱۲/۰

۳

۱۸/۰

 

۱۸/۰

۷T

ورود محصولات لوکس و خارجی به بازار

۰۲/۰

۳

۰۶/۰

۴

۰۸/۰

۲

۰۴/۰

 

۰۴/۰

۸T

واردات مواد اولیه از خارج

۰۶۰

۲

۱۲/۰

 

۹T

تبلیغات گسترده رقبا

۰۷/۰

۴

۲۸/۰

۴

۲۸/۰

۳

۲۱/۰

 

۲۱/۰

۱۰T

جذب نیروهای کارآمد از سمت رقبا

۰۶/۰

۲

۱۲/۰

۲

۱۲/۰

 

  

جمع کل

۱

 

۴۱/۲

 

۵۱/۲

 

۸۹/۱

 

۹۶/۱

 

۱S

کیفیت بالای محصولات

۰۸/۰

۲

۱۶/۰

۳

۲۴/۰

۴

۳۲/۰

۴

۳۲/۰

 

۲S

متنوع بون محصولات

۰۵/۰

۴

۲۰/۰

۴

۲۰/۰

۳

۱۵/۰

۳

۱۵/۰

 

۳S

در اختیار داشتن تکنولوژی بالا

۰۵/۰

۳

۱۵/۰

۴

۲۰/۰

۱

۵/۰

 

۴S

توان مالی مطلوب

۰۷/۰

۲

۱۴/۰

۳

۲۱/۰

۴

۲۸/۰

۴

۲۸/۰

 

۵S

سطح تحصیلات و تجربه افرادسازمان

۰۴/۰

۴

۱۶/۰

۴

۱۶/۰

۲

۰۸/۰

۱

۰۴/۰

 

۶S

داشتن تحقیقات بازار

۰۴/۰

۴

۱۶/۰

۴

۱۶/۰

۴

۱۶/۰

۴

۱۶/۰

 

۷S

R&D

03/0

3

09/0

3

09/0

1

03/0

 

۸S

پیشرو بودن در صنعت

۰۵/۰

۴

۲۰/۰

۴

۲۰/۰

۴

۲۰/۰

۴

۲۰/۰

 

۹S

حضور کارخانه در یکی از مناطق شیر و محصولات لبنی

۰۳/۰

۳

۰۹/۰

۱

۰۳/۰

۴

۱۲/۰

۱

۰۳/۰

 

۱۰S

صادرات به ۱۶ کشور دنیا

۰۶/۰

۴

۲۴/۰

۴

۲۴/۰

۴

۲۴/۰

۴

۲۴/۰

ضعف ها

۱W

قیمت بالای محصولات

۰۷/۰

۲

۱۴/۰

۳

۲۱/۰

۴

۲۸/۰

۳

۲۱/۰

۲W

تنوع بیش از صدمحصولات

۰۶/۰

۴

۲۴/۰

۴

۲۴/۰

۲

۱۲/۰

۱

۰۶/۰

۳W

ارتباط ضعیف با مشتری

۰۶/۰

۴

۲۴/۰

۳

۱۸/۰

۴W

تبلیغات ضعیف محیطی

۰۷/۰

۴

۲۸/۰

۴

۲۸/۰

۳

۲۱/۰

۲

۱۴/۰

۵W

روابط کارامد بین واحدهای مختلف (تولید بازاریابی فروش)-

۰۲/۰

۴

۰۸/۰

۳

۰۶/۰

۶W

جابه جایی نیروی انسانی و رفت آمد زیاد بین پست ها

۰۵/۰

۲

۱۰/۰

۱

۰۵/۰

۲

۱۰/۰

۳

۱۵/۰

۷W

عدم انگیره کافی در کارکنان

۰۶/۰

۱

۰۶/۰

۱

۰۶/۰

۴

۲۴/۰

۱

۰۶/۰

۸W

عدم وجود امنیت شغلی

۰۴/۰

۲

۰۸/۰

۳

۱۲/۰

۴

۱۶/۰

۹W

عدم وجود روند شخصی جهت ارتقاء شغلی کارکنان

۰۳/۰

۲

۰۶/۰

۳

۰۹/۰

۱

۰۳/۰

۱۰w

سلسله مراتب طولانی

۰۴/۰

 

جمع کل

۱

 

۷۹/۲

 

۹۶/۲

 

۸۲/۲

 

۱۳/۲

نتیجه:

باتوجه به تحلیل های انجام و در نهایت مقایسه استراتژی ها در جدول QSPM در بین استراتژی های رقابتی برای شرکت اولویت اول استراتژی دوم است و پس استراتژی اول و بعد استراتژی سوم و در آخر استراتژی چهارم جائز اهمیت است.



دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *