گزارش خرابی لینک
اطلاعات را وارد کنید .
گزارش انتشار نسخه جدید
اطلاعات را وارد کنید .
no-img

سفارش تایپ ،ترجمه، مقاله، تحقیق ، پایان نامه
adsads

ادامه مطلب

صفت فاعلی / مفعولی:
اسفند 7, 1393
674 بازدید
گزارش نسخه جدید

صفت فاعلی / مفعولی:


صفت فاعلی / مفعولی:

 

۱-  به زبان ساده  صفت فاعلی : با افزودن پسوند ing به آخر فعل ساخته می شود.

( گیج کننده ) confusing / (جالب) interesting

The puzzle was confusing.

Learning English is interesting.

۲- صفت مفعولی : قسمت سوم ( اسم مفعول) هر فعل است که معمولاً به t / en / ed ختم می‌شود.

(خسته) tired/ ( شکسته ) broken / (هیجان زده) excited

تفاوت بین صفت فاعلی و مفعولی:

صفت فاعلی ایجاد کننده یک حالت است ( فاعل)، در صورتی که صفت مفعولی پذیرای حالتی است (مفعول).

نکته: صفات فاعلی / مفعولی می توانند همچون یک صفت ساده قبل از اسم و یا بعد از یک فعل ربطی قرار بگیرند.

 

سرقت ادبی چیست؟محقق کیست؟ اتهام وارد است یا نه؟

فرهنگ لغات ، دستبرد فکری رابه معنی تخصیص دادن خلاقیت ادبی یا پژوهش یا بخشی ازآن که متعلق به دیگران است به خود که،گویی شخص آن را خود خلق کرده،تعریف نموده است.

دستبرد فکری اگر در حوزه ادبیات باشد سرقت ادبی،اگر در حوزه هنر باشد سرقت هنری،واگر در حوزه پروژه دانشگاهی انجام شود سرقت علمی نامیده می شود.

در عرصه روزنامه نگاری سرقت حقوق معنوی،نقض اخلاق روزنامه نگاری شمرده می شودوبا متخلفان معمولا برخورد می شود.

به زبان ساده،یعنی رونویسی کارها یا ایده های دیگران وانتساب آنها به خود.

جامع ترین وساده ترین تعریف در خصوص سرقت ادبی مطرح شد،تا دید کسانی که به راحتی وبدون توجه ویا حتی خواندن مقاله شخص را متهم می کنند،بازتر شود.

درهر صورت باید با تعاریف آشنا شدچه اتهام یا غیر اتهام راوارد کرد.

در کنار تعاریف مختلف در خصوص سرقت ادبی،هنری،علمی برای رسیدن به باور اتهام یا غیر اتهام بایستی واژه های دیگری را هم بشناسیم:

تحقیق-شامل جمع آوری ومرتب کردن مطالب از منابع موجود است ،تحقیق برپایه منابع که درواقع نوعی انتقال دانش می باشد که نبایست فرای آچه که در منابع آمده ذکر کرد یا آنچه را که مقصود منبع نبوده به یگدیگر مرتبط کرد.نقل مطلب بدون توجه به محتوای کلی آن نیز مجاز نیست.

نویسنده باید امانت دار باشدوبه دید گاه بی طرف وفادار بماند.

دنیای مجازی که می توان آن را جهان بی منتها وبی مرز دانست مشتمل بر دنیای گسترده از اطلاعات است که این امکان را فراهم کرده است که راه تحقیق ،پژوهش،آگاهی ،اطلاع رسانی،آموزش و…آسان گردد.

جهانی پیچیده وعظیم که قابل احترام است وباید بدرستی ازآن استفاده  شود.

یاهو،کوگل و…همه اینها عوامل بیگانه هستند که ما را نابود می کنند!!!…تعجب نکنید،این گفتار خیلی هاست درست یا غلط کم نیستند دوستانی که فکر می کنند این سرویسها راه اندازی شده تا ما را نابود کنند ،ودر مقابل این افراد کسانی نیز هستند که اعتقاد دارند که اینها ابزارهایی هستند که ما می توانیم از آنها استفاده کنیم

وطن دوستی

یکی از جملاتی که به پیامبر اکرم(ص) تحت عنوان حدیث نسبت داده شده است، جمله «حبّ الوطن من الایمان» است؛ یعنی: «دوست داشتن وطن، از نشانه‌های ایمان است». این سخن در کتاب‌های حدیثی دسته اول و مورد اعتماد شیعه و اهل سنت نقل نشده است. ولی در کتاب‌هایی مانند «مستدرک سفینه البحار»،[۱] «اعیان الشیعه»،[۲] «خزائن» نراقی(ره)،[۳] «کشف الخفاء»،[۴] «بیان المعانی»،[۵] و نظیر این منابع از شیعه و اهل سنت، بدون ذکر سند نقل شده است. همچنین با جستجو در منابع غیر حدیثی اوایل قرن چهارم به بعد که در دست داشتیم، قدیمی‌ترین نقل این سخن به کتاب «مرزبان نامه»[۶] بر می‌گردد.

به هر حال، این روایت با توجه به این‌که به‌صورت مسند و در منابع معتبر اسلامی نقل نشده است، اصل روایت بودن آن قطعی نیست و نمی‌توان آن را به پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) نسبت داد. اما نباید از متن آن دست برداشت، لذا در این‌جا به بررسی و توضیح متن آن می‌پردازیم.

متن جمله «حُبّ الوطن مِن الایمان»

در این جمله با دو واژه کلیدی «حُب الوطن» و «الایمان» مواجه هستیم، که هر کدام برای خویش تعریف و اصول و موازینی دارند که بر اساس آنها می‌توان گفت: کسی وطن دوست است که پایبند به این اصول و موازین باشد و شخصی دیگر چون پایبند به این اصول و موازین نبوده، حب وطن ندارد. دربارهٔ ایمان نیز اگر کسی اصول و موازین ایمان را داشته باشد، مسلمان و مؤمن است، و اگر پایبند به آنها نباشد، مسلمان و مؤمن نیست.[۷]

همچنین اگر ما به هر کدام از این کلمات به‌طور جداگانه بنگریم، دارای بار معنایی مثبت و مشخص دینی هستند که یا در روایات به این معانی تصریح شده و یا مفهوم و مضمون آنها وجود دارد. لذا از این جهت نیز هیچ اشکالی ندارد. آنچه در موضوع مورد بحث اهمیت دارد، پی‌بردن به معنا و مفهوم «حب الوطن» و رابطه او با ذات و طبیعت انسانی است، و این‌که آیا وطن دوستی می‌تواند نشانه‌ای از ایمان باشد یا خیر؟ که در بخش‌های زیر بیان می‌شود.

الف. ارزیابی معنای وطن

دربارهٔ ارزیابی وطن و شناخت هویت و مختصات آن، مباحث فراوانی در کتاب‌های سیاسی و حقوقی مطرح شده است که باید به این منابع مراجعه نمود.[۸] در علوم سیاسی و حقوقی مدنی و همچنین در تفسیر لغوی وطن، اختلاف نظر وجود دارد؛ مقصود از وطن، مکه است که ام‌ّالقری و قبلهٔ عالم است. و یا منظور وطن متعارف و عرفی است؛[۹] یعنی جایی که انسان در آن زندگی می‌کند، و یا این‌که مقصود، وطن بزرگ اسلامی است که حفظ و نگهداری آن بر مسلمانان لازم است. چون حفاظت از دین و انسانیت و عزّت دین و قوّت اسلام وابسته به آن است. پس دین و انسانیت اصل است و وطن و غیر آن باید در خدمت دین باشند.[۱۰] تفسیرى که شیخ بهایى(ره) از وطن ارائه می‌دهد، گواه دیگرى است که مشى و منش سیاسى او را در عقاید دینى و مذهبى نشان می‌دهد. وى کلمهٔ «وطن» را در جمله «حُبُّ الوطنِ مِن الایمانِ»، یک وطن جغرافیایى مبتنى بر ملّیت و ناسیونالیسم نمی‌داند،[۱۱] بلکه وطن را به جایگاه اخروى روح انسان تعبیر می‌کند؛ زیرا به عقیده او پیامبرى که محبت و علاقه به دنیا را سرچشمه همه خطاها و گناهان معرّفى می‌نماید، چگونه دوست داشتن یک چیز مادى همچون وطن را نشانه ایمان می‌داند.



موضوعات :
ترجمه

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *