گزارش خرابی لینک
اطلاعات را وارد کنید .
گزارش انتشار نسخه جدید
اطلاعات را وارد کنید .
no-img
سفارش تایپ ،ترجمه، مقاله، تحقیق ، پایان نامه

پروپوزال,طراحی,احساس,گرا,،,مطالعه,ی,سلیقه,ی,جوانان,ایرانی,در,خصوص,دانلود


سفارش تایپ ،ترجمه، مقاله، تحقیق ، پایان نامه
adsads

ادامه مطلب

دانلود پروپوزال رشته هنر طراحی احساس گرا ، مطالعه ی سلیقه ی جوانان ایرانی در خصوص رنگ
مرداد 11, 1393
1057 بازدید
گزارش نسخه جدید

دانلود پروپوزال رشته هنر طراحی احساس گرا ، مطالعه ی سلیقه ی جوانان ایرانی در خصوص رنگ


بيان مسأله اساسي تحقيق به طور كلي (شامل تشريح مسأله و معرفي آن، بيان جنبه‏هاي مجهول و مبهم، بيان متغيرهاي مربوطه و منظور از تحقيق) :
پیشرفته تکنولوژی و تغییر رویه زندگی، موجب طراحی محصولات به روشی متفاوت با قبل، جهت پاسخگویی به نیازهای مشتریان شده است. از مهم ترین این نیازها، به شادی و لذت است. زیرا انسان امروزین در محیط زندگی و کاری خود در انبوهی از محصولات و سیستم های گوناگون، حبس شده است. طراحی محصولات با توجه به رویکرد طراحی احساس گرا، به کاربر احساساتی نظیر لذت و شادی داده و از این طریق، موفقیت محصول را تضمین می نماید. با توجه به این مهم، در این مقاله ابتدا طراحی احساس گرا و عناصر آن مورد مطالعه قرار گرفت. سپس با آگاهی از میزان اهمیت احساسات و همچنین جایگاه مهم رنگ در طراحی محصول، مطالعه موردی انجام شد. این مطالعه به منظور شناسایی سلیقه جوانان ایرانی در خصوص رنگ صورت پذیرفت. به کمک پرسشنامه، سلیقه و علاقه 86 جوان ایرانی بین 20 تا 30 سال، اعم از زن و مرد، نسبت به رنگ جمع آوری شد و اطلاعات به دست آمده با روش های آماری تحلیل گردید. نتایج بدست آمده بیانگر سلیقه کلی و همچنین احساسات جوانان نسبت به رنگ های گوناگون است. گنجاندن چنین مطالعاتی در روند طراحی جهت یافتن مناسب ترین رنگ برای محصول، به کمک طراح آمده و محصولات را هر چه بیشتر با سلیقه کاربر ایرانی همسو می سازد. به این ترتیب، از طریق تحريك حواس کاربر، رضایتمندی و شادی در هنگام استفاده از محصول، ایجاد می گردد.
زندگی معاصر با روند سریع تغییرات اجتماعی و فناوری همزاد و مترادف شده است. بدین ترتیب طراحی محصول به کمک فناوری مواد اولیه، فناوری تولید، فناوری پردازش اطلاعات و سایر فرآیند ها به سرعت تغییر و تحول می یابد. بدین ترتیب انتظارات کاربر از محصولات مصرفی تغییر می کند. صرف نظر از این که این تغییرات مبتنی بر تبلیغات، راهکارهای بازاریابی، مُد و رویدادهای اجتماعی باشد یا خیر، همواره انتظار می رود که کاربرد، جذابیت، سهولت در استفاده، قابلیت تهیه و خرید ، قابلیت بازگشت به چرخۀ طبیعت و ایمنی از جمله صفاتی باشد که در یک محصول به چشم می خورَد. به نظر می¬رسد کاربران از محصولاتی که هر روز به بازار می آیند، انتظارات بیشتری دارند . با توجه به روانشناسي احساس وادراک، مي توان به اين نتيجه رسيد که پيشرفت درعلم طراحي نيز مستلزم فهم ودرک از احساسات است.زيرا عواطف،پارامترهاي علمي ادراک را تغيير مي دهند. احساس مثبت بر خلاقيت مي افزايد .همچنين پهنه اولين تفکر، جايي است که احساس مثبت بر ادراک متمرکز مي شود وسبب افزايش ژرفاي اولين گام و به حداقل رساندن شوريدگيها مي شود. ايجاد تنش، انسان را کم توان ودر تحمل سختي ها ورويارويي با مشکلات ضعيف مي سازد ودرست برعکس آن احساس مثبت، انسان را دربرابر سختي هاي بزرگ، شکيبا ودر يافتن راه حلها، منعطف وخلاق مي سازد. بنابراين لازم است محصولات طراحي شده ، جهت استفاده با تنش کمتر، از طراحي ” انسان محور” پيروي کنند. گرایش های اخیر طراحی نشان دهندۀ خاصیتی در اشیا هستند که الهام بخش کاربران بوده و زندگی ایشان را ارتقا می دهد ، به تحریک عواطفشان کمک می کند و یا حتی رویاهایشان را تحریک می نماید در سالهای اخیر طراحان گرایش زیادی به طراحی محصولاتی بر اساس طراحی احساس گرا پیدا نموده¬اند. طراحی بر اساس دانشی که احساسات و تأثیراتی را که محصول در کاربر ایجاد می¬کند را در بر میگیرد[1]. با توجه به اینکه طراحی محصول به نحوه تجربه کردن کاربران نسبت به محصول و کیفیت این تجربه برمی-گردد، ظاهر فیزیکی محصول همه چیز محسوب نمی¬گردد و شکل¬دهی تجربیات جدید نسبت به طراحی یک محصول نکته مهمتری است. در نظر گرفتن نحوه تعامل کاربر با محصول و ارتباط بین خدمات و برقراری ارتباط با علاقه¬مندی کاربر، احساس مثبتی را در فرد ایجاد می¬کند که می¬تواند منجر به موفقیت محصول شود.
طراحی محصول فعالیت پیچیده ای است که هدفش عینی کردن مصنوعات و ارتقاء محصولی است که با نیازهای کاربران منطبق باشد. این به آن مفهوم است که هدف طراحی محصول فقط ارضاء نیازهای جسمانی مصرف¬کنندگان نیست بلکه در نظر داشتن مسائل روانشناختی محصول نیز جزو مسائل مهم و ضروریات در طراحی محصول محسوب می¬گردد. به عبارت دیگر لازم است در طراحی محصول به غیر از توجه به عملکردهای اصلی، رویکردهای زیبایی شناسی و احساسی نیز مد نظر قرار گیرد. این امر خصوصاً در دنیای رقابت بازار و اقتصاد کنونی نقش بسزایی دارد[3]. در واقع در دوره¬ای که همه محصولات از عملکرد خوبی بهره میبرند، محصولاتی که توجه کاربران را به خود جلب میکنند محصولات موفقی به حساب می آیند. روشهای محدودی در جهت طراحی بر اساس احساسات کاربران موجود است. یکی از روشهایی که در چند دهۀ اخیر در راستای ایجاد ارتباط بین احساسات کاربران و محصول بکار گرفته شده، روش “مهندسی کانسی” می-باشد. کانسی واژه¬ای ژاپنی است که به عنوان روشی موفق در طراحی و اقتصاد مطرح است که به ترجمه و تبدیل احساسات در طراحی محصول می¬پردازد. این مقاله با روش تحقیق کاربردی- توصیفی و با جمع¬آوری اطلاعات به روش کتابخانه¬ای و اینترنتی به بحث پیرامون موارد ذکر شده می¬پردازد.

تعداد صفحات 16 صفحه

قیمت : 12000 تومان

برای دانلود بر روی پرداخت آنلاین کلیک کنید



موضوعات :
پروپوزال , هنر

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *