گزارش خرابی لینک
اطلاعات را وارد کنید .
گزارش انتشار نسخه جدید
اطلاعات را وارد کنید .
no-img
سفارش تایپ ،ترجمه، مقاله، تحقیق ، پایان نامه

دانلود پایان نامه گازسوزكردن خودرو به روش LPG وCNG


سفارش تایپ ،ترجمه، مقاله، تحقیق ، پایان نامه
adsads

ادامه مطلب

خرداد 29, 1394
639 بازدید
گزارش نسخه جدید

دانلود پایان نامه گازسوزکردن خودرو به روش LPG وCNG


تعداد صفحات ۲۰۱ صفحه

قیمت ۲۲۰۰۰ تومان

پایان نامه بصورت فایل ورد و قابل ویرایش می باسد.

برای دانلود برروی پرداخت آنلاین کلیک کنید

دانلود پایان نامه گازسوزکردن خودرو به روش LPG وCNG

فهرست مطالب
مقدمه
فصل اول(پیشگفتار)

تاریخچه گاز نمودن خودرو هادرایران———-۲

تاریخچه گاز نمودن خودرو ها در جهان———۲

جایگاه گاز طبیعی————-۸

راه‌های پیشرفت آتی———–۸

برنامه کلی برای پیشرفت——۱۱

دلایل عمده گرایش صنعت خودرو به گاز سوز‌کردن–۱۴

فصل دوم( سوخت های جانشین)

سو ختهای جانشین خودروها—–۲۶

گاز طبیعی صنعتی————–۲۷

گاز طبیعی متراکم————— CNG28

گاز مایع LPG————–29

تحلیل———————–۳۰

مقایسه دو گاز CNG و بنزین——۳۲

جمع‌بندی
فصل سوم (  LPG )

مقدمه————————-۳۶

مشخصات سوخت LPG————-39

ویژگی های گاز مایع————–۴۰

رنگ بو و مزه—————  ۴۱

وزن مخصوص ——————۴۱

فشار بخار ——————۴۲

ارزش حرارتی——————۴۳

کیت تبدیل خودرو به خودروى دوگانه سوز———–۴۴

پرکن———————–۴۶

خزن گاز مایع  L.P.G———-47

شیرمرکب  (Multivalve)———–51

شیراطمینان—————–۵۱

شیرجریان اضافى————–۵۳

شیر دستی قطع جریان گاز مایع—-۵۴

شناور (FLOAT)——————-54

نشانگر گاز مایع (Level Gauge)—–55

مواد تبدیل سطح گاز مایع به سیگنال الکتریکی (Sender Unit)———————–55

درپوش شیر مرکب—————-۵۵

لوله فشارقوى—————–۵۶

شیر برقى گاز مای(  (L.P.G——–57

شیر برقى بنزینی—————۵۸

رگلاتور———————–۵۸

میکسرها———————-۶۱

کلید انتخاب سوخت——————-۶۲

عملکرد سیستم سوخت رسانى L.P.G————–63

فصل چهارم ( CNG )

ویژگی‌های سوختCNG———————-79

ویژگیهای احتراق————————۸۱

راندمان انرژی وآلاینده‌های سوخت گاز—–۸۲

خودروهای گاز طبیعی سوز—————-۸۳

رفتار موتورهای گاز‌سوز اشتعال جرقه‌ای——۸۴

سیستم‌های تولید جرقه—————۸۵

مروری برسیستم‌ سوخت‌پاشی————۱۹۵

سیستم جرقه‌زنی پایه———————۸۸

معرفی اجزای سیستم گاز سوز (CNG———–100

مخزن گاز CNG—————————102

شیر مخزن گاز CNG————————-107

شیر سوخت‌گیری گاز————————۱۱۰

لوله ها——————————-۱۱۳

رگولاتور‌.CNG———————-118

شیرهایCNG—————————127

شیرهای سولنوئیدی——————-۱۲۸

سوئیچ تبدیل————————-۱۳۲

میکسر CNG ————————137

واحد کنترل الکترونیکی ECU—————142

موتور مرحله ای———————-۱۴۶

پیش انداز جرقه————————–۱۴۷

شبیه ساز الکترونیکی———————-۱۴۹

حسگرها———————————۱۵۱

انواع سیستم‌های سوخت‌رسان گازسوز———-۱۵۳

سیستم های نسل اول————-۱۵۴

سیستم‌های نسل دوم—————-۱۶۱

سیستم‌های نسل سوم——————۱۶۶

سیستم های نسل چهارم——————–۱۶۸

تغییرات در شاسی و بدنه——————-۱۷۶

فصل (پنجم) جایگاههای CNG

ایستگاههای CNG——————————-177

مقدمه
یکی از مهمترین و اساسی‌ترین مسائل آینده بشر مسئله تأمین انرژی می‌باشد. در این میان سوخت مورد نیاز خودروها بخش مهمی از نیاز بشر به انرژی را تشکیل می‌دهد. امروزه مسئله‌ی سوخت‌های جایگزین در خودروها  به یکی از مهمترین شاخه‌های تحقیقاتی و صنعتی تبدیل شده است. استفاده از این منابع انرژی از دو دیدگاه کنترل آلودگی وتأمین منابع سوختی مورد توجه می‌باشد، شامل: بنزین‌های تجدید ساختار شده، گاز، مایع نفتی، متانول، اتانول و هیدروژن می‌باشد.
گاز طبیعی یکی از مشتقات نفتی است که قسمت عمده‌ی آن مخلوطی از گازهای متان و اتان بوده و به صورت مستقیم یا همراه با نفت خام از زیر‌زمین استخراج می‌شود. از لحاظ منابع، بعد از زغال سنگ و نفت، گاز طبیعی فراوان‌ترین سوخت فسیلی می‌باشد. پیش‌بینی‌های انجام شده نشان می‌دهد که بر خلاف نفت، مصرف گاز نه فقط در کشورهای پیشرفته آسیائی بلکه در کشور‌های صنعتی بویژه اروپای غربی و ژاپن در سالهای آتی نیز افزایش خواهد یافت. زیرا سهم گاز طبیعی در تأمین مصرف انرژی جهان از۴/۱۸ درصد در سال ۱۹۷۳ به ۲۴ درصد در سال ۲۰۰۰ افزایش یافته است. پیش‌بینی می‌شود مصرف آن برای سال‌های آتی نیز با رشد سالانه‌ای معادل ۲/۳ درصد افزایش یابد. همچنین برآورد شده است که مصرف گاز در اروپای غربی تا سال ۲۰۲۰ میلادی به حجمی بیش از ۷۰۰ میلیارد مترمکعب خواهد رسید که نسبت به سال ۱۹۹۹ (که حدود ۳۶۰ میلیارد مترمکعب بود) صد در صد افزایش نشان می‌دهد.

باید اذعان داشت که کشورهای اروپایی معمولاً دوراندیش بوده و در پی تأمین انرژی برای بلند‌مدت و حداقل به مدت صد سال هستند. به همین دلیل باید هزینه‌های آنرا نیز پذیرا باشند. چرا که یکی از مشکلات عمده و اساسی صنعت گاز، قیمت بالای تجهیزات آن می‌باشد. که مانع سرمایه‌گذاری درخصوص اجرای طرح‌های بزرگ که در آینده لازم و ضروری‌اند، می‌شود. به هرحال کشور ایران با دارا بودن ۵/۱۵ درصد از کل منابع گازی دنیا پس از روسیه نقش مهمی را در تأمین گاز مصرفی جهان خواهد داشت.

لذا با توسعه سرمایه‌گذاری‌ها در این زمینه و احداث شبکه و خطوط لوله انتقال گاز سراسری در منطقه و استفاده از گاز طبیعی در خودروها می‌توان ضمن به حداقل رساند آلودگی و تخریب محیط زیست، در بهبود اقتصاد کلان کشور، اشتغال‌زایی در منابع انرژی، توزیع و توسه بازار گاز و مصرف بهینه آن در داخل کشور بهره جُست.

تاکنون کشورهای مختلفی اقدام به گازسوز کردن خودروهای سبک و سنگین نموده‌اند. به عنوان مثال در کشور آرژانتین، تعداد خودروهای گازسوز ۰۰۰/۳۸۵ عدد بوده که به ازاء آنها ۵۰۴ ایستگاه سوخت‌گیری احداث شده است. این عدد در کشور ما یک ایستگاه برای ۸۰۰ خودرو می‌باشد از جمله فعالیت‌هایی که قبلاً در این مورد صورت گرفته، می‌توان به مطالعات تجربی شرکت نیسان موتور بر روی یک موتور ۶ سیلندر اشتعال‌ ـ جرقه‌ای اشاره کرد. این نتایج میزان افت توان در حالت گازسوز نسبت به پایه بنزینی را برای موتورهای سوخت آمایی (کاربراتوری) و افشانه‌ای به ترتیب برابر ۲۴ و ۱۵ درصد نشان می‌دهد.

باتوجه به موارد فوق، نیاز به گازسوز کردن خودروها در داخل کشور به خوبی احساس می‌شود.

تعداد صفحات ۲۰۱ صفحه
قیمت ۲۲۰۰۰ تومان
پایان نامه بصورت فایل ورد و قابل ویرایش می باسد.
برای دانلود برروی پرداخت آنلاین کلیک کنید
دانلود پایان نامه گازسوزکردن خودرو به روش LPG وCNG



موضوعات :
رشته مکانیک

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *