دانلود پایان نامه وضعیت حقوقی رسانه های نوین با تکیه بر مصوبات شورای اروپا

فایل به صورت ورد می باشد.

تعداد صفحات ۱۱۸ صفحه

قیمت ۲۰۰۰۰ تومان

برای دریافت فایل بر روی لینک زیر کلیک کنید

چکیده:

بحث رسانه های نوین برای فعلان حوزه رسانه پر اهمیت است تقریباً تمام اشکال سنتی چاپ و پخش رادیوئی و لویزیونی اکنون در قالب های نوین رسانه ای ذخیره و منتقل می شود. تغییر پرشتاب جهان رسانه های نوین چالش های قانونی جدیدی به وجود آورده اند که قانون اکثر کشورهای جهان متناسب با پیشرفت های فنی تکامل نیافته است

شورای اروپا اولین سازمان بین المللی است که قوانینی در مورد رسانه های نوین وضع کرده است ازجمله قوانینی که شورای اروپا برای رسانه ها در نظر گرفته استاین است که این رسانه ها بایدحقوق کودکان حقوق زنان، جملات تنفر آمیز، افترا، توهین و حریم خصوصی افراد و حقوق مذهبی و … را رعایت کنند.

اما در مورد رسانه های نوین مسئله این است که در این رسانه ها اطلاعات و محتواها سریع تر از رسانه های سنتی و با حجم بالا در حال تبادل هستند که وضع قوانین و نظارت بر آنها را سخت تر کرده است.

اما به نظر می رسد که تقریبا همان قوانین و مقررات حاکم بر نظام حقوقی رسانه های سنتی بر رسانه های نوین نیز حاکم باشد. اما رسانه های نوین نیاز به قوانین جدیدی نیز دارند که هنوز کشورها نتوانسته اند قوانینی مناسب بر رسانه های نوین وضع کنند

از ابتدای شکل گیری و فعالیت رسانه ها و ابزارهای ارتباطی از جمله اینترنت همواره دو دیدگاه متفاوت برای ضابطه مند نمودن فعالیت های آنها وجود داشته است.

عده ای معتقدند اصولا هر گونه تدوین قوانین و مقررات برای رسانه ها و ابزارهای ارتباطی به دلیل ایجاد نوعی محدودیت مخالف با آزادی فعالیت رسانه هاست.این گروه استدلال می کنند بیان آزاد افکار و اندیشه ها ضرری ندارد و اگر هم ضرری داشته باشد این ضرر کمتر از دخالت حکومت در امور رسانه ها و محدود نمودن آزادی بیان و حق دسترسی به اطلاعات است.

در مقابل گروهی معتقد هستند وضع قوانین نه تنها محدود کننده نیست بلکه اگر قوانین و مقررات صحیح و بر مبنای اصول تدوین شود تامین کننده آزادی رسانه ها است و دسترسی عموم به اطلاعات را تسهیل می کند . دوریو در خصوص وجود مقررات برای رسانه ها معتقد است  که مقررات رسانه ها تنها به عنوان محدودکننده معنی نمی شود بلکه آزادی است همراه با برخی محدودیت های لازم و ضروری.

کلمات کلیدی:   رسانه، رسانه های نوین، شورای اروپا

مقدمه: ۱

الف- بیان مسئله : ۲

ب- سؤالات تحقیق: ۲

پ- فرضیه های تحقیق:…………………………………………………………………………………………. ۳

ت- اهداف تحقیق: ۳

ث- سوابق مربوط: ۳

ج- مشکلات و تنگناهای تحقیق: ۴

چ- روش تحقیق: ۴

ح- ساختار پایان نامه: ۴

بخش اول: کلیات ومفاهیم.. ۵

فصل اول: کلیات… ۶

گفتار اول:شبکه جهانی اینترنت: از تولد تا فراگیری.. ۶

بند اول: فیس بوک… ۸

۱)  فضای مجازی: ۱۱

۲) اینترنت: ۱۳

گفتار دوم: تلفن همراه. ۱۶

بند اول: نرم افزارهای وابسته به تلفن همراه. ۱۷

بند دوم: سیستم بلوتوث… ۱۹

بند سوم: سرویس پیام کوتاه(پیامک). ۱۹

گفتار سوم: معرفی شورای اروپا ۲۱

فصل دوم: مفاهیم رسانه های نوین.. ۲۳

گفتار اول: تعریف« رسانه ها»به معنای امروزی.. ۲۳

بند اول: مفهوم رسانه. ۲۳

بند دوم:  مفهوم رسانه نوین.. ۲۵

بند سوم: «مفهوم نوین رسانه» موضوع کنفرانس ریکیاویک(۲۰۰۹). ۲۷

بند چهارم: ویژگی های رسانه نوین.. ۳۶

گفتار دوم: مقایسه تطبیقی میان رسانه های سنتی و رسانه های نوین.. ۳۷

بخش دوم: وضع قوانین مربوط به رسانه های نوین.. ۴۲

فصل اول: چارچوب حقوقی رسانه ها ۴۳

گفتار اول: وضع مقررات برای رسانه ها ۴۳

الف) ضرورت… ۴۳

ب) تنوع.. ۴۴

گفتار دوم: چارچوب حقوقی رسانه های سنتی.. ۴۵

گفتار سوم: ضرورت چارچوب گذاری رسانه های نوین.. ۴۷

  1. خود تنظیمی: ۵۰
  2. همکاری در تنظیم دهی: ۵۰
  3. تنظیم دهی: ۵۱

گفتار چهارم: تدوین قوانین برای اینترنت با تاکید بر مصوبات شورای اروپا ۵۴

بند اول: ضرورت ها تدوین قوانین و مقررات برای اینترنت و پیش نیازهای.. ۵۵

۱- مفهوم. ۵۵

۲- ضرورت… ۵۶

۳- پیش نیازها ۵۸

۴- اصول تدوین قوانین و مقررات… ۶۰

فصل دوم: تدوین قوانین مصوب شورای اروپا و برخی کشورها ۶۷

گفتار اول : مصادیقی از مقررات رسانه های نوین در کشورها ۷۱

۱-مجارستان.. ۷۲

۲-انگلستان: ۷۳

۳- فرانسه: ۷۵

الف) اصل آزادی بیان.. ۷۵

بند ۱( محدودیت ها ۷۶

ب) اصل حق دانستن (حق دسترسی به اطلاعات). ۷۸

۴- آلمان: ۷۸

بند ۱) قوانین اینترنت و قراردادهای اینترنتی.. ۷۹

۵-ژاپن: ۸۱

۶- استرالیا: ۸۲

۷- ایالات متحده: ۸۳

۸- ایران: ۸۴

گفتار دوم: بررسی تطبیقی نظام حقوقی برخی از کشورهای اروپایی.. ۸۸

گفتار سوم: قوانین و استانداردهای رسانه های نوین.. ۸۹

نتیجه گیری: ۹۸

فهرست منابع و مآخذ.. ۱۰۱

Abstract. 107