گزارش خرابی لینک
اطلاعات را وارد کنید .
گزارش انتشار نسخه جدید
اطلاعات را وارد کنید .
no-img
سفارش تایپ ،ترجمه، مقاله، تحقیق ، پایان نامه

دانلود پایان نامه بررسي صادرات بین المللی و عوامل موثر آنها در ميزان توسعه صادرات ايران در مقابل رقبا بین المللی


سفارش تایپ ،ترجمه، مقاله، تحقیق ، پایان نامه
adsads

ادامه مطلب

آبان 8, 1394
561 بازدید
گزارش نسخه جدید

دانلود پایان نامه بررسی صادرات بین المللی و عوامل موثر آنها در میزان توسعه صادرات ایران در مقابل رقبا بین المللی


دانلود پایان نامه بررسی صادرات بین المللی و عوامل موثر آنها در میزان توسعه صادرات ایران در مقابل رقبا بین المللی

تعداد صفحات ۸۰ صفحه

قیمت ۶۰۰۰۰ هزار تومان

برای دانلود برروی پرداخت آنلاین کلیک کنید

چکیده

     به دلیل اهمیت حضور ایران در بازاهای جهانی و شناخت رقبا و بازارهای هدف، در این مطالعه علاوه بر محاسبه مزیت صادراتی ایران و سایر رقبا با استفاده از فرمول RCA، به بررسی رابطه علی بین مزیت صادراتی ایران و میزان صادرات محصولات (پسته،خرما و کیوی) پرداخته شد. بر این اساس صادرات ایران طی سالهای ۸۸-۱۳۶۸ و چهار برنامه­ی توسعه مورد بررسی قرار گرفته و پس از اثبات وجود روابط بلندمدت بین میزان صادرات ایران و مزیت صادراتی، با استفاده از تکنیک­های سری زمانی نظیر الگوهای علیت گرنجر، VECM و VAR رابطه علیت و نتایج کوتاه­مدت و بلندمدت محاسبه شد. در ادامه مزیت وارداتی کشورهای عمده واردکننده جهت تعیین بازارهای هدف نیز تعیین گردید. نتایج این مطالعه نشان داد که ایران از نظر مزیت صادراتی پسته، رتبه اول را در جهان دارا می­باشد. اما شاخصRCA آن از روندی نزولی برخوردار است. از سویی دیگر، کشورهای هنگ کنگ، آلمان و ایتالیا در سال­های مورد مطالعه دارای مزیت وارداتی می­باشند، لذا می توانند به عنوان مهمترین بازارهای هدف محصول پسته ایران انتخاب شوند. همچنین نتایج این تحقیق نشان می­دهد که مزیت صادراتی پسته ایران مرهون رشد صادراتی می باشد. همچنین با توجه به برآوردهای بلند مدت، هر گونه شوک ایجاد شده بر مزیت صادراتی پسته در دو دوره تعدیل خواهد شد. مقادیر شاخص های RCA و RSCA نیز در بیشتر سال های مورد مطالعه بیانگر مزیت نسبی صادراتی خرمای ایران است. آنچه در این بین حائز اهمیت است روند صعودی مزیت نسبی صادراتی خرما می باشد. همچنین کشورهای هند، امارات، موراکو و فرانسه از مزیت نسبی در واردات خرما برخوردار هستند، لذا می توانند به عنوان بازارهای هدف انتخاب شوند. همچنین نتایج بیانگر وجود رابطه دوطرفه بین مزیت صادراتی و میزان صادرات خرما می باشد. همچنین با توجه به برآوردهای بلند مدت، هر گونه شوک ایجاد شده بر مزیت صادراتی خرما در کمتر از دو دوره تعدیل خواهد شد. همچنین مقادیر شاخص های RCA و RSCA نیز در سال های مورد مطالعه بیانگر مزیت نسبی صادراتی کیوی ایران است. آنچه در این بین حائز اهمیت است روند صعودی مزیت نسبی صادراتی می باشد. با وجود مزیت نسبی واردات ژاپن، آلمان، اسپانیا، بلژیک و هلند، این کشورها به عنوان بازارهای هدف مناسب معرفی می شوند. در ضمن بین صادرات و مزیت صادراتی آن هم رابطه مستقیم وجود دارد که با افزایش میزان صادرات، مزیت نسبی هم افزایش یافته است.

دانلود پایان نامه بررسی صادرات بین المللی و عوامل موثر آنها در میزان توسعه صادرات ایران در مقابل رقبا بین المللی

تعداد صفحات ۸۰ صفحه

قیمت ۶۰۰۰۰ هزار تومان

برای دانلود برروی پرداخت آنلاین کلیک کنید



موضوعات :
پایان نامه , مدیریت

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *