گزارش خرابی لینک
اطلاعات را وارد کنید .
گزارش انتشار نسخه جدید
اطلاعات را وارد کنید .
no-img
سفارش تایپ ،ترجمه، مقاله، تحقیق ، پایان نامه

دانلود پایان نامه بررسی تأثیر رسانه های دیداری بر بزهکاری و بزهدیدگی کودکان - سفارش تایپ ،ترجمه، مقاله، تحقیق ، پایان نامه


سفارش تایپ ،ترجمه، مقاله، تحقیق ، پایان نامه
adsads

ادامه مطلب

دانلود پایان نامه بررسی تأثیر رسانه های دیداری بر بزهکاری و بزهدیدگی کودکان
شهریور 27, 1395
557 بازدید
گزارش نسخه جدید

دانلود پایان نامه بررسی تأثیر رسانه های دیداری بر بزهکاری و بزهدیدگی کودکان


دانلود پایان نامه بررسی تأثیر رسانه های دیداری بر بزهکاری و بزهدیدگی کودکان

فایل به صورت ورد می باشد.

تعدا صفحات ۱۰۲ صفحه

قیمت ۲۰۰۰۰تومان

برای دریافت فایل بر روی لینک زیر کلیک کنید.

چکیده

امروزه رسانه­های دیداری به عنوان یکی از ابزارهای اصلی انتقال و گسترش ارزش­های فرهنگی و اجتماعی، در رفتار کودکان و تغییر روابط اجتماعی آنان دارای نقش مهمی هستند. رسانه­ها به تأسیسات و سیستم­های فنی­ای اطلاق می­شوند که ارسال، نقل و انتقال، ارتباط و دریافت اطلاعات را میسر می­سازند و مهم­ترین ویژگی آنها عظمت نفوذ، گستردگی حوزه ی عمل و ماندگاری طولانی مدت  اثرات آنها می­باشد. رسانه­ها می توانند با توجه به کارکردها و اوصاف  شایان به ذکر خود در تبیین  قانون و مقررات، اجتماعی کردن افراد، اطلاع­رسانی به آنها و پرکردن اوقات فراغتشان نقش بسیار مهمی را ایفاء کنند. عصری که در آن قرار داریم، عصر ارتباطات و عصر سلطه پدیده رسانه بر زندگی انسان­هاست. بی­گمان رسانه­ها موفق گشته­اند افکار و عقاید انسان­های بی­شماری را دستخوش تغییر سازند. تمدن منحط غرب برای ترویج سکولاریسم اقدام به تأسیس هزاران شبکه رادیویی و تلویزیونی کرده است که به صورت شبانه روزی برنامه­های گوناگونی را با این هدف پخش می­کنند. متأسفانه دست­یابی به این شبکه­ها در کشور ما به سادگی          امکان­پذیر است؛ زیرا امکان تهیه و دریافت وسایل ماهواره­ای با سهولت و قیمت نازل فراهم آمده است. البته باید توجه داشت که وقتی سخن از ماهواره به میان می­آید، ابتدا مسائل ضد فرهنگی آن جلب توجه می­کند، سپس مسائل سیاسی، علمی و ورزشی ایفای نقش می­کنند. در این تحقیق نقش انواع رسانه­های دیداری در ایجاد زمینه­های  بزهکاری و بزهدیدگی در کودکان  مورد بررسی قرار گرفته است.

کلمات کلیدی: رسانه، رسانه دیداری، کودکان، بزهکاری، بزهدیدگی.

فهرست مطالب

عنوان                                                                                                    شماره صفحه

چکیده ۱

فصل اول: کلیات تأثیررسانه های دیداری بر بزهکاری و بزهدیدگی کودکان

۱-۱- مقدمه. ۳

۱-۲- بیان مسأله. ۵

۱-۳- اهمیت و ضرورت تحقیق.. ۷

۱-۴- اهداف تحقیق.. ۸

۱-۵- تعاریف واژه‏ها ۹

۱-۶- کاربردتحقیق.. ۱۱

۱-۷- سؤالات تحقیق.. ۱۱

۱-۸- فرضیات تحقیق.. ۱۱

۱-۹- قلمرو تحقیق.. ۱۲

۱-۹-۱ قلمرو زمانی.. ۱۲

۱-۹-۲ قلمرو موضوعی.. ۱۲

۱-۱۰- روش انجام تحقیق.. ۱۲

۱-۱۱- سازماندهی تحقیق.. ۱۲

فصل دوم: ادبیات و تاریخچه رسانه ها و تاریخچه بزهکاری و بزهدیدگی کودکان

۲-۱- ادبیات تحقیق.. ۱۴

۲-۲- مبانی نظری و تاریخچه تحقیق.. ۱۷

۲-۲-۱ وسایل ارتباط جمعی.. ۱۷

۲-۲-۱-۱ تعریف لغوی ارتباط.. ۱۷

۲-۲-۱-۲ تعریف اصطلاحی ارتباط.. ۱۸

۲-۲-۱-۳ اصطلاح وسایل ارتباط جمعی چه امور و پدیده­هایی را در بر میگیرد. ۱۹

۲-۲-۱-۴ ایجاد ارتباط جدید در مرحله صنعتی.. ۱۹

۲-۲-۱-۵ خصلت رسانه­های ارتباط جمعی.. ۲۰

۲-۲-۲ کارکردهای رسانه‌ها ۲۱

۲-۲-۲-۱ اجتماعی شدن.. ۲۱

۲-۲-۲-۲ اطلاع رسانی به افکار عمومی.. ۲۲

۲-۲-۲-۳ پرکردن اوقات فراغت افراد. ۲۳

۲-۲-۲-۴ سایر کارکردهای رسانه. ۲۴

۲-۲-۳ تأثیرات رسانه ها ۲۴

۲-۲-۳-۱ به  لحاظ ابزار انتقال پیام. ۲۴

۲-۲-۳-۲ به لحاظ حوزه تأثیر جغرافیایی.. ۲۴

۲-۲-۳-۳ به لحاظ تأثیر بر مخاطبین.. ۲۵

۲-۲-۳-۴ به لحاظ نوع مالکیت و نحوه اداره آنها ۲۶

۲-۲-۴ مصادیق رسانه ها ۲۶

۲-۲-۴-۱ رسانه های نوشتاری.. ۲۶

۲-۲-۴-۱-۱ مطبوعات و مجلات… ۲۶

۲-۲-۴-۱-۲ کتب و مقالات… ۲۷

۲-۲-۴-۲ رسانه های مبتنی بر داده های دیجیتالی.. ۲۷

۲-۲-۴-۳ رسانه های صوتی.. ۲۷

۲-۲-۴-۴ رسانه های دیداری.. ۲۸

۲-۲-۴-۴-۱ تلویزیون.. ۲۸

۲-۲-۴-۴-۲ سینما ۲۸

۲-۲-۴-۴-۳ بازیهای رایانهای.. ۲۹

۲-۲-۴-۴-۴ ماهواره ۲۹

۲-۲-۵ تاریخچه مسؤلیت کیفری اطفال (بزهکاری اطفال) در ادوار مختلف… ۳۰

۲-۲-۵-۱ شرایط مسؤلیت کیفری کودکان بزهکار در ایام باستان.. ۳۰

۲-۲-۵-۲ شرایط مسؤلیت کیفری کودکان بزهکار در مذاهب گوناگون.. ۳۲

۲-۲-۵-۳ شرایط مسؤلیت کیفری کودکان بزهکار در مکتب کلاسیک…. ۳۳

۲-۲-۵-۴ شرایط مسؤلیت کیفری کودکان بزهکار در مکتب نئوکلاسیک…. ۳۵

۲-۲-۵-۵ شرایط مسؤلیت کیفری کودکان بزهکار درمکتب تحققی.. ۳۶

۲-۲-۶ تاریخچه بزهدیدگی به همراه انواع آن.. ۳۸

۲-۲-۶-۱ انواع بزه دیدگان.. ۳۸

۲-۲-۶-۱-۱ زنان و دختران بزه دیده ۳۹

۲-۲-۶-۱-۲ کودکان بزه دیده ۳۹

۲-۲-۶-۱-۳ ناتوانان بزه دیده ۳۹

۲-۲-۶-۱-۴ اشخاص حقوقی بزه دیده ۴۰

۲-۲-۶-۱-۵ بزه دیدگان جرائم رایانهای.. ۴۰

فصل سوم: رسانه های دیداری و تحریک و تسهیل بزهکاری و بزهدیدگی در کودکان

۳-۱- رسانه های دیداری و تحریک بزهکاری و بزهدیدگی درکودکان.. ۴۲

۳-۱-۱ تفسیر لغوی و اصطلاحی تحریک…. ۴۲

۳-۱-۲ مصادیق تحریکات رسانه­ای متضمن تحریک بر بزهکاری و بزهدیدگی درکودکان.. ۴۴

۳-۱-۲-۱ اشاعه الگوهای تبلیغاتی انحراف آمیز. ۴۴

۳-۱-۲-۱-۱ تبلیغات تجاری و تأثیر آن برکودکان.. ۴۵

۳-۱-۲-۱-۲ تبلیغات مذهبی و تأثیرآن برکودکان.. ۴۶

۳-۱-۲-۲ عدم امکان تطبیق مضامین رسانه­ای با وضعیت کودکان.. ۴۶

۳-۱-۲-۲-۱ ایجاد ترس و اضطراب و تأثیرآن برکودکان.. ۴۸

۳-۱-۲-۲-۲ عارضه بلوغ زودرس درکودکان.. ۴۹

۳-۱-۲-۲-۳ اختلالات پنداری.. ۵۱

۳-۱-۲-۲-۴ انحراف در فرهنگ پذیری کودکان.. ۵۳

۳-۱-۲-۲-۵ ایجاد حس بزرگ­بینی درکودکان و ملاک ارزیابی آن.. ۵۵

۳-۱-۲-۳ قهرمان طلبی و ایجاد حس شهرت طلبی درکودکان.. ۵۷

۳-۱-۲-۴ ایجاد زمینه خشونت رسانه­ای و تأثیرآن برکودکان.. ۵۸

۳-۲- رسانه­های دیداری و تسهیل بزهکاری و بزهدیدگی درکودکان.. ۵۹

۳-۲-۱- عادی نشان دادن بزهکاری و بزهدیدگی کودکان.. ۶۰

۳-۲-۱-۱ نظریه مشارکت هدایت شده و تأثیر آن برکودکان.. ۶۰

۳-۲-۱-۲ همسان سازی انحراف آمیز رسانه­ای و تأثیر آن برکودکان.. ۶۰

فصل چهارم: نقش انواع رسانه­های دیداری در ایجاد زمینه  بزهکاری و بزهدیدگی در کودکان

۴-۱- نقش انواع رسانه های دیداری در ایجاد زمینه های بزهکاری و بزهدیدگی درکودکان.. ۶۳

۴-۱-۱ رابطه تلویزیون با کودکان.. ۶۳

۴-۱-۱-۱ کارکردهای تلویزیون و تأثیر آن برکودکان.. ۶۴

۴-۱-۱-۱-۱ ایدئولوژی حاکم بر تلویزیون و تأثیرآن برکودکان.. ۶۴

۴-۱-۱-۱-۲ قابلیت­های تلویزیون برکودکان.. ۶۴

۴-۱-۱-۱-۳ آگهی­های تلویزیونی و تأثیرآن برکودکان.. ۶۵

۴-۱-۱-۲ تلویزیون وتأثیرآن برروابط بین کودکان با خانواده و همسالان.. ۶۶

۴-۱-۱-۳ خشونت در تلویزیون و تأثیرآن بر ایجاد زمینه بزهکاری و بزهدیدگی درکودکان.. ۶۶

۴-۱-۱-۴ راه­های مقابله با کارکردهای منفی تلویزیون.. ۶۹

۴-۱-۲ نقش سینما و تأثیرآن برکودکان.. ۷۰

۴-۱-۲-۱ مقایسه بین سینما و تئاتر. ۷۰

۴-۱-۲-۲ مقایسه بین سینما و تلویزیون.. ۷۱

۴-۱-۲-۳ تأثیر فیلم سینمایی برکودکان.. ۷۳

۴-۱-۲-۴ نقش سینما و فیلم­های سینمایی بر ایجاد زمینه بزهکاری و بزهدیدگی درکودکان.. ۷۴

۴-۱-۳ نقش بازی­های رایانه­ای برکودکان.. ۷۶

۴-۱-۳-۱ چالش طلبی موجود در بازی­های رایانه­ای و تأثیرآن برکودکان.. ۷۶

۴-۱-۳-۲ مشکلات اجتماعی عمدهی بازی­های رایانه­ای برکودکان.. ۷۸

۴-۱-۳-۳ تأثیرات خوب و بد بازی­های رایانه­ای برکودکان.. ۷۹

۴-۱-۳-۴ نقش بازی­های رایانه­ای در ایجاد زمینه بزهکاری و بزهدیدگی درکودکان.. ۸۰

۴-۱-۴ تأثیر ماهواره بر خانواده وکودکان.. ۸۲

۴-۱-۴-۱ آسیب شناسی استفاده از ماهواره ۸۳

۴-۱-۴-۱-۱ به عنوان چشم اندازهای شیطانی.. ۸۳

۴-۱-۴-۱-۲ بحران گذار در خانواده ایرانی و تأثیرآن برکودکان.. ۸۴

۴-۱-۴-۲ تأثیر ماهواره بر بزهکاری و بزهدیدگی خانواده وکودکان.. ۸۶

فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادات

۵-۱- نتیجه گیری.. ۹۰

۵-۲- پیشنهادات… ۹۳

منابع  و مأخذ. ۹۵

فهرست منابع فارسی.. ۹۵

فهرست منابع انگلیسی.. ۹۹

چکیده انگلیسی.. ۱۰۰



موضوعات :
پایان نامه

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *