گزارش خرابی لینک
اطلاعات را وارد کنید .
گزارش انتشار نسخه جدید
اطلاعات را وارد کنید .
no-img
سفارش تایپ ،ترجمه، مقاله، تحقیق ، پایان نامه

دانلود پایان نامه اولاد نامشروع - سفارش تایپ ،ترجمه، مقاله، تحقیق ، پایان نامه


سفارش تایپ ،ترجمه، مقاله، تحقیق ، پایان نامه
adsads

ادامه مطلب

اسفند 1, 1392
2932 بازدید
گزارش نسخه جدید

دانلود پایان نامه اولاد نامشروع


مقدمه

«فاذا سویته و نفخت فیه من روحی فقعوا له ساجدین» سوره حجر (آیه 29)

پس هنگامی که کار را به پایان رساندیم و از روح خود در او دمیدم همگی بر او سنجده کنید.

انسان به عنوان خلیفه خداوند بر روی زمین و اشراف مخلوقات از مقام و منزلت ممتاز و پر ارجی برخوردار است. حتی خداوند در وصف این موجود در سوره احزاب آیه 72 می فرماید: «انا عرضنا الامانه علی السموات و الارض و الجبال فابین ان یحملنا و اشفقن منها و حملها الانسان».

که ما امانت را بر آسمانها و زمین و کوهه ها عرضه کردیم آنها امتناع کردند و طاقت امانت را نداشتند و انسان آن امانت را بر دوش گرفت.

این سجود ملائک تا بدانجا به قرب خداوند نائل می شود که کروبیان عالم غیب را یارای همگامی با وی نیست. در عین حال این موجود خلیفه الهی با تبعیت از نفس اماره به مرتبه اسفل السافلین می رسد مگر اینکه رحمت خداوند شامل حال وی شود (ان النفس لاماره بالسوء الاما رحم ربی).

ارتباط جنسی نامشروع به کلی یکی از گناهان و جرائمی است که شارع مقدس به خاطر حفظ و صیانت جامعه و اهمیت مساله خروج کیفر سختی را برای مرتکبین آن مقرر نموده است.

حقوق مدنی کودکی که در نتیجه عمل نامشروع بین زن و مرد اجنبی به وجود می آید موضوع بررسی این تحقیق است. نویسندگان محترم حقوقی تاکنون با توجه به بررسی صورت گرفته توسط اینجانب کمتر به بررسی این موضوع به طور تفصیل در حقوق ایران پرداخته اند. فقه اسلام علی الخصوص فقه امامیه که مبنا منشا قوانین مدنی می باشد و بنا به تجویز اصل 167 قانون اساسی و در صورت سکوت قانون یکی از منابع حقوق به شمار می رود کمتر به طور تفصیل به این موضوع پرداخته اند. ولی فقهای معاصر فتاوایی در خصوص مسائلی از قبیل نفقه و حضانت داده اند. در فقه امامیه و فقه عامه فقها در خصوص ارث و الحاق نسب مقرراتی را عنوان داشته اند ولی در خصوص مسائلی از قبیل نفقه، حضانت، ولایت و قیومت کمتر بحث نموده اند. و در خصوص مسائلی از قبیل تابعیت، اقامتگاه، هویت (شناسنامه، نام و نام خانوادگی) با توجه به مستحدثه بودن موضوع اصل فتوا و مقرراتی در این خصوص مورد بحث و تجزیه و تحلیل واقع نشده است. ممکن است تصور شود که اسلام حقوقی مساوی با آنچه در اعلامیه حقوق بشر و یا در اعلامیه حقوق کودک و یا کنوانسیون حقوق کودک سازمان ملل متحد برای اینگونه کودکان در نظر گرفته شده، قائل شده است ولی این تصور قابل دفع است چونکه اصل 1 اعلامیه حقوق کودک مصوب بیستم نوامبر 1959 اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد مقرر می دارد: کودک باید از کلیه حقوق مندرج در این اعلامیه برخوردار شود. همه کودکان بدون استثناء و تبعیض و بدون در نظر گرفتن نژاد، رنگ، زبان، دین، عقاید سیاسی و یا سایر عقاید، منشا اجتماعی یا ملی، ثروت، تولد و یا ویژگی های فردی دیگر یا خانوادگی مشمول این حقوق می شوند.

اصل فوق و نیز ماده 2 اعلامیه حقوق بشر و ماده 2 کنوانسیون حقوق کودک بیانگر این موضوع هستند که کودک صرف نظر از چگونگی تولد، مشروع باشد یا از چگونگی تولد، مشروع باشد یا نامشروع باید از کلیه حقوق و آزادی ها که اعلامیه های مذکور قائل شده اند دارا باشد، حال آنکه در فقه اسلام محدودیت های برای این نوع کودک قائل شده اند.

البته این موضوع نافی زحمت های فوق العاده و طاقت فرسای فقهای همچون کلینی ها، مفیدها، صدوق ها، طوسی ها، شهیدین و… نخواهد بود. (لولا هم لا ندرست آثار النبوه و الولایه) خوشبختانه فقهای شیعه برخلاف فقهای اهل سنت هیچگاه باب اجتهاد و اظهار نظر در احکام را مسدود نداشته و در طول تاریخ فقها و مجتهدین آزاد بودند که احکام و قوانین اسلامی را از منابع اصلی آن استخراج نمایند و نه تنها رکوردی علمی از این نظر در جهان تشییع رخ نداده بلکه تفقه مجتهدان موجب شکوفائی عظیم فقه شیعه بوده است. برخی فتاوای مراجع گرانقدر تقلید که در جای جای این پایان نامه به تناسب موضوع از آن استفاده شده و مقایسه با نظریه قدما و مشتی از خروار باب اجتهاد و استنباط های نو در فقه شیعه به شمار می رود.

در این تحقیق سعی شده که در هر موضوع نظریه مشهور فقها و حقوقدانان و فتاوای مراجع تقلید معاصر و استدلال های و استنباط های شخصی از قوانین و اصول و قواعد کلی پذیرفته شده همچون تسبیب و لاضرر بیان گردد.

به دلیل رعایت اختصار و مبنای حقوق خانواده در ایران که منشاء کاملا فقهی و مذهبی دارد و با حقوق خارجی اختلاف زیادی دارد از بحث تطبیقی صرف نظر گردید.

لازم به ذکر است که فرزند متولد شده خارج از نکاح همواره در تمامی ممالک دنیا به عنوان یک مساله و معضل حقوقی وجود داشته و دارد و اصولا مراکز قانونگذاری سعی در برقراری حقوق یکسان دارند برخی از کشورها با برقراری حقوق یکسان برای اینگونه فرزندان نامشروع تجاوز به حقوق خانواده نیست و برخی دیگر معمولا ممالک اسلامی حقوق یکسان برای این فرزندان قائل نمی شوند بنابراین با توجه به مطالب معروضه این پایان نامه در سه فصل تنظیم گردید:

فصل اول: مفاهیم و کلیات که به بررسی مفهوم قرابت، نسب و راه های اثبات نسب و در نتیجه به تعیین وضعیت نسب نامشروع می پردازد که داخل در کدام یک از نسب های پنجگانه می باشد.

فصل دوم: به آثار و نتایج نسب طبیعی در دو بخش می پردازد. در بخش اول در خصوص حقوق مالی فرزند نامشروع موضوعاتی از قبیل ارث، وصیت و نفقه به بحث و بررسی می پردازد و بخش دوم آن به حقوق غیر مالی فرزند نامشروع شامل موضوعاتی از قبیل ولایت، حضانت، حرمت نکاح، شناسنامه، تابعیت، اقامتگاه می پردازد.

فصل سوم: هر چند که موضوع پایان نامه در مورد حقوق مدنی است ولی در این فصل به تاثیر فرزند نامشروع به حقوق کیفری و حقوق اجتماعی به خاطر ارتباط نزدیک به موضوع می پردازد.

با اذعان و اعتراف به اینکه نوشته ها و آثار فقها و حقوقدانان همچون فراراه این نوشته ناچیز بوده و اگر انفاس قدسی آن بزرگواران و اندیشه بلند آنان شامل حال ما نمی شد توان قدم نهادن در این سنگلاخی که سرچشمه شیرین و گوارای عدالت منتهی می شود، نبود. اگر نکته مثبتی در این نوشته یافت می شود از برکت وجود آنان بوده و تمام نقایص آن به نویسنده برمی گردد.

دانلود پایان نامه اولاد نامشروع

مقدمه

«فاذا سویته و نفخت فیه من روحی فقعوا له ساجدین» سوره حجر (آیه 29)

پس هنگامی که کار را به پایان رساندیم و از روح خود در او دمیدم همگی بر او سنجده کنید.

انسان به عنوان خلیفه خداوند بر روی زمین و اشراف مخلوقات از مقام و منزلت ممتاز و پر ارجی برخوردار است. حتی خداوند در وصف این موجود در سوره احزاب آیه 72 می فرماید: «انا عرضنا الامانه علی السموات و الارض و الجبال فابین ان یحملنا و اشفقن منها و حملها الانسان».

که ما امانت را بر آسمانها و زمین و کوهه ها عرضه کردیم آنها امتناع کردند و طاقت امانت را نداشتند و انسان آن امانت را بر دوش گرفت.

این سجود ملائک تا بدانجا به قرب خداوند نائل می شود که کروبیان عالم غیب را یارای همگامی با وی نیست. در عین حال این موجود خلیفه الهی با تبعیت از نفس اماره به مرتبه اسفل السافلین می رسد مگر اینکه رحمت خداوند شامل حال وی شود (ان النفس لاماره بالسوء الاما رحم ربی).

ارتباط جنسی نامشروع به کلی یکی از گناهان و جرائمی است که شارع مقدس به خاطر حفظ و صیانت جامعه و اهمیت مساله خروج کیفر سختی را برای مرتکبین آن مقرر نموده است.

حقوق مدنی کودکی که در نتیجه عمل نامشروع بین زن و مرد اجنبی به وجود می آید موضوع بررسی این تحقیق است. نویسندگان محترم حقوقی تاکنون با توجه به بررسی صورت گرفته توسط اینجانب کمتر به بررسی این موضوع به طور تفصیل در حقوق ایران پرداخته اند. فقه اسلام علی الخصوص فقه امامیه که مبنا منشا قوانین مدنی می باشد و بنا به تجویز اصل 167 قانون اساسی و در صورت سکوت قانون یکی از منابع حقوق به شمار می رود کمتر به طور تفصیل به این موضوع پرداخته اند. ولی فقهای معاصر فتاوایی در خصوص مسائلی از قبیل نفقه و حضانت داده اند. در فقه امامیه و فقه عامه فقها در خصوص ارث و الحاق نسب مقرراتی را عنوان داشته اند ولی در خصوص مسائلی از قبیل نفقه، حضانت، ولایت و قیومت کمتر بحث نموده اند. و در خصوص مسائلی از قبیل تابعیت، اقامتگاه، هویت (شناسنامه، نام و نام خانوادگی) با توجه به مستحدثه بودن موضوع اصل فتوا و مقرراتی در این خصوص مورد بحث و تجزیه و تحلیل واقع نشده است. ممکن است تصور شود که اسلام حقوقی مساوی با آنچه در اعلامیه حقوق بشر و یا در اعلامیه حقوق کودک و یا کنوانسیون حقوق کودک سازمان ملل متحد برای اینگونه کودکان در نظر گرفته شده، قائل شده است ولی این تصور قابل دفع است چونکه اصل 1 اعلامیه حقوق کودک مصوب بیستم نوامبر 1959 اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد مقرر می دارد: کودک باید از کلیه حقوق مندرج در این اعلامیه برخوردار شود. همه کودکان بدون استثناء و تبعیض و بدون در نظر گرفتن نژاد، رنگ، زبان، دین، عقاید سیاسی و یا سایر عقاید، منشا اجتماعی یا ملی، ثروت، تولد و یا ویژگی های فردی دیگر یا خانوادگی مشمول این حقوق می شوند.

اصل فوق و نیز ماده 2 اعلامیه حقوق بشر و ماده 2 کنوانسیون حقوق کودک بیانگر این موضوع هستند که کودک صرف نظر از چگونگی تولد، مشروع باشد یا از چگونگی تولد، مشروع باشد یا نامشروع باید از کلیه حقوق و آزادی ها که اعلامیه های مذکور قائل شده اند دارا باشد، حال آنکه در فقه اسلام محدودیت های برای این نوع کودک قائل شده اند.

البته این موضوع نافی زحمت های فوق العاده و طاقت فرسای فقهای همچون کلینی ها، مفیدها، صدوق ها، طوسی ها، شهیدین و… نخواهد بود. (لولا هم لا ندرست آثار النبوه و الولایه) خوشبختانه فقهای شیعه برخلاف فقهای اهل سنت هیچگاه باب اجتهاد و اظهار نظر در احکام را مسدود نداشته و در طول تاریخ فقها و مجتهدین آزاد بودند که احکام و قوانین اسلامی را از منابع اصلی آن استخراج نمایند و نه تنها رکوردی علمی از این نظر در جهان تشییع رخ نداده بلکه تفقه مجتهدان موجب شکوفائی عظیم فقه شیعه بوده است. برخی فتاوای مراجع گرانقدر تقلید که در جای جای این پایان نامه به تناسب موضوع از آن استفاده شده و مقایسه با نظریه قدما و مشتی از خروار باب اجتهاد و استنباط های نو در فقه شیعه به شمار می رود.

در این تحقیق سعی شده که در هر موضوع نظریه مشهور فقها و حقوقدانان و فتاوای مراجع تقلید معاصر و استدلال های و استنباط های شخصی از قوانین و اصول و قواعد کلی پذیرفته شده همچون تسبیب و لاضرر بیان گردد.

به دلیل رعایت اختصار و مبنای حقوق خانواده در ایران که منشاء کاملا فقهی و مذهبی دارد و با حقوق خارجی اختلاف زیادی دارد از بحث تطبیقی صرف نظر گردید.

لازم به ذکر است که فرزند متولد شده خارج از نکاح همواره در تمامی ممالک دنیا به عنوان یک مساله و معضل حقوقی وجود داشته و دارد و اصولا مراکز قانونگذاری سعی در برقراری حقوق یکسان دارند برخی از کشورها با برقراری حقوق یکسان برای اینگونه فرزندان نامشروع تجاوز به حقوق خانواده نیست و برخی دیگر معمولا ممالک اسلامی حقوق یکسان برای این فرزندان قائل نمی شوند بنابراین با توجه به مطالب معروضه این پایان نامه در سه فصل تنظیم گردید:

فصل اول: مفاهیم و کلیات که به بررسی مفهوم قرابت، نسب و راه های اثبات نسب و در نتیجه به تعیین وضعیت نسب نامشروع می پردازد که داخل در کدام یک از نسب های پنجگانه می باشد.

فصل دوم: به آثار و نتایج نسب طبیعی در دو بخش می پردازد. در بخش اول در خصوص حقوق مالی فرزند نامشروع موضوعاتی از قبیل ارث، وصیت و نفقه به بحث و بررسی می پردازد و بخش دوم آن به حقوق غیر مالی فرزند نامشروع شامل موضوعاتی از قبیل ولایت، حضانت، حرمت نکاح، شناسنامه، تابعیت، اقامتگاه می پردازد.

فصل سوم: هر چند که موضوع پایان نامه در مورد حقوق مدنی است ولی در این فصل به تاثیر فرزند نامشروع به حقوق کیفری و حقوق اجتماعی به خاطر ارتباط نزدیک به موضوع می پردازد.

با اذعان و اعتراف به اینکه نوشته ها و آثار فقها و حقوقدانان همچون فراراه این نوشته ناچیز بوده و اگر انفاس قدسی آن بزرگواران و اندیشه بلند آنان شامل حال ما نمی شد توان قدم نهادن در این سنگلاخی که سرچشمه شیرین و گوارای عدالت منتهی می شود، نبود. اگر نکته مثبتی در این نوشته یافت می شود از برکت وجود آنان بوده و تمام نقایص آن به نویسنده برمی گردد.

تعداد صفحات 155 صفحه

قیمت : 4000 تومان

برای دانلود پایان نامه بر روی پرداخت آنلاین کلیک کنید

images



دیدگاه ها


2 پاسخ به “دانلود پایان نامه اولاد نامشروع”

  1. حسین محسنی مهر گفت:

    با سلام من مبلغ ۴۱۰۰۰ریال بابت دریافت پایان نامه از طریق اینترنتی پرداخت نمودم اما برای بنده امکان دانلود ان فراهم نشد.
    لطفا بررسی و کمک نمایید.

    • admin گفت:

      با سلام دوست عزیز .
      بله حرف شما صحیح می باشد . فایل مورد نظر به ایمیل شما توسط همکاران بنده ارسال می شود . با تشکر از خرید شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *