گزارش خرابی لینک
اطلاعات را وارد کنید .
گزارش انتشار نسخه جدید
اطلاعات را وارد کنید .
no-img
سفارش تایپ ،ترجمه، مقاله، تحقیق ، پایان نامه

دانلود مقاله نقش تغذیه در میزان عمر افراد - سفارش تایپ ،ترجمه، مقاله، تحقیق ، پایان نامه


سفارش تایپ ،ترجمه، مقاله، تحقیق ، پایان نامه
adsads

ادامه مطلب

دانلود مقاله نقش تغذیه در میزان عمر افراد
بهمن 28, 1392
1817 بازدید
گزارش نسخه جدید

دانلود مقاله نقش تغذیه در میزان عمر افراد


پیشگفتار

غذیه نقش بسیار حائز اهمیتی در تامین سلامت انسان دارد و این امر به خصوص در مورد سالمندان که سامانه ایمنی بدن آنان نسبت به دیگر گروههای سنی ضعیف تر است ، بیشتر صدق می کند.

نتایج بررسی تازه ای که دانش پژوهان علوم پزشکی در آمریکا بر روی بیش از صد تن از سالمندان با متوسط 87 سال سن ، نشان داده است تغذیه صحیح و بهتر از سرعت روند تحلیل مغز می کاهد و از بروز عوارض ذهنی مانند بیماری فراموشی یا آلزایمر پیشگیری می کند.

نتایج این بررسی همچنین نشان داده که ویتامین های B، C و E ، چربی های ترانس یا چربی های سالم که بیش از همه در ماهی وجود دارد ، نقش تعیین کننده ای در تقویت قوای ذهنی و عدم کاهش تحلیل مغز در سالمندان دارند.

نتایج پژوهش دیگری که از سوی پژوهشگران علوم پزشکی آمریکا صورت گرفته ، نشان دهنده نقش حیاتی و بسیار مهم ویتامین D در تامین سلامت و طول عمر سالمندان است .

پژوهشگران آمریکایی با بررسی هایی که بر روی نمونه خون گروهی از سالمندان سفید پوست و سیاه پوست این کشور در سنین بالای 70 سال انجام داده ، دریافتند پایین بودن سطح ویتامین D در خون به معنای تضعیف و تحلیل سامانه ایمنی و مرگ و میر سالمندان است.

چکیده :

تغييرات اجتماعي در كشور ايران و بسياري از كشورهاي منطقه، طي 30 سال اخير، وضع سلامت مردم را مورد دستخوش و دگرگوني قرار داده است. تغيير سنت‌هاي گذشته و شيوه‌هاي جديد زندگي به تغيير در الگوهاي غذايي از جمله افزايش دريافت چربي‌هاي اشباع و كاهش دريافت ميوه و سبزي منجر شده، كه اين امر موجب افزايش شيوع بيماري‌هاي غيرواگير مانند بيماري‌هاي قلبي عروقي، سرطان، ديابت و…  شده است. بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت در سال 2005 میلادی؛بیماری‌های مزمن (بيماري‌هاي قلبي عروقي، ديابت، چاقي، انواع سرطان و بيماري‌هاي تنفسي) علت 60 درصد از مرگ‌ها بوده و35 میلیون مرگ در سال به دلیل این بیماری‌ها رخ داده است. همچنین 80 درصد از مرگ‌های فوق در کشور‌های درحال توسعه کم درآمد مشاهده شده است. رژيم غذايي در دست كم، 35 درصد از كل موارد سرطان‌ها دخالت داردکه این رقم در زنان به 50 درصد می‌رسد. براساس پیش‌بینی سازمان جهانی بهداشت تا سال2020 موارد جدید سرطان‌ها به 15میلیون می‌رسد.

بنابراین سرطان از جمله بیماری‌هایی است که تغذیه صحیح در پیشگیری و درمان آن می‌تواند نقش مهمی ‌داشته باشد. به عنوان مثال افرادی که کمتر از پنج بار در روز میوه و سبزی مصرف می‌کنند بیشتر در معرض خطر سرطان‌های دستگاه گوارش قراردارند. با توجه به نقش تغذیه در پیشگیری از سرطان‌ها در زیر به برخي از اجزای مواد غذايي که نقش پيشگيري کننده در سرطان‌ها را به عهده دارند اشاره می‌شود:

o     آنتي اكسيدان‌ها: آنتي اكسيدان‌های موجود در برخی از مواد غذایی با كاهش راديكال‌هاي آزاد در بدن، در پيشگيري از انواع سرطان‌ها نقش مهمی‌دارنــد. مواد آنتی اکسیدانی مانند كاروتنوئيدها (رنگدانه‌های گیاهی)، ويتامين C، ويتامين E، سلنیوم كه مانع از آسيب سلول‌ها و بافت‌ها می‌شوند، می‌توانند از بروز تغييرات سلول‌هاي بدخيم جلوگيري کنند. سبزی‌های برگ سبز و زرد و میوه‌های رنگی مانند اسفناج، هویج، مرکبات، زردآلو و طالبی (منابع کاروتنوئیدی)، میوه‌ها به ویژه مرکبات و سبزی‌ها (منبع ویتامین (C؛ روغن جوانه گندم و آفتابگردان؛ مغزها مانند بادام و سبزی‌های برگ سبز (منبع ويتامين E) و غذاهای دریایی،  گوشت و جگر منبع سلنیوم هستند. نتایج برخی مطالعات نشان داده است که مصرف منابع غذایی حاوی سلنیوم به کاهش خطر بروز سرطان ‌های پروستات، ریه و روده بزرگ منجر شده است. هچننین مصرف 10 بار گوجه فرنگی در هفته موجب کاهش خطر سرطان پروستات به میزان 35 درصد شده است.

پیشگفتار

غذیه نقش بسیار حائز اهمیتی در تامین سلامت انسان دارد و این امر به خصوص در مورد سالمندان که سامانه ایمنی بدن آنان نسبت به دیگر گروههای سنی ضعیف تر است ، بیشتر صدق می کند.

نتایج بررسی تازه ای که دانش پژوهان علوم پزشکی در آمریکا بر روی بیش از صد تن از سالمندان با متوسط 87 سال سن ، نشان داده است تغذیه صحیح و بهتر از سرعت روند تحلیل مغز می کاهد و از بروز عوارض ذهنی مانند بیماری فراموشی یا آلزایمر پیشگیری می کند.

نتایج این بررسی همچنین نشان داده که ویتامین های B، C و E ، چربی های ترانس یا چربی های سالم که بیش از همه در ماهی وجود دارد ، نقش تعیین کننده ای در تقویت قوای ذهنی و عدم کاهش تحلیل مغز در سالمندان دارند.

نتایج پژوهش دیگری که از سوی پژوهشگران علوم پزشکی آمریکا صورت گرفته ، نشان دهنده نقش حیاتی و بسیار مهم ویتامین D در تامین سلامت و طول عمر سالمندان است .

پژوهشگران آمریکایی با بررسی هایی که بر روی نمونه خون گروهی از سالمندان سفید پوست و سیاه پوست این کشور در سنین بالای 70 سال انجام داده ، دریافتند پایین بودن سطح ویتامین D در خون به معنای تضعیف و تحلیل سامانه ایمنی و مرگ و میر سالمندان است.

چکیده :

تغييرات اجتماعي در كشور ايران و بسياري از كشورهاي منطقه، طي 30 سال اخير، وضع سلامت مردم را مورد دستخوش و دگرگوني قرار داده است. تغيير سنت‌هاي گذشته و شيوه‌هاي جديد زندگي به تغيير در الگوهاي غذايي از جمله افزايش دريافت چربي‌هاي اشباع و كاهش دريافت ميوه و سبزي منجر شده، كه اين امر موجب افزايش شيوع بيماري‌هاي غيرواگير مانند بيماري‌هاي قلبي عروقي، سرطان، ديابت و…  شده است. بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت در سال 2005 میلادی؛بیماری‌های مزمن (بيماري‌هاي قلبي عروقي، ديابت، چاقي، انواع سرطان و بيماري‌هاي تنفسي) علت 60 درصد از مرگ‌ها بوده و35 میلیون مرگ در سال به دلیل این بیماری‌ها رخ داده است. همچنین 80 درصد از مرگ‌های فوق در کشور‌های درحال توسعه کم درآمد مشاهده شده است. رژيم غذايي در دست كم، 35 درصد از كل موارد سرطان‌ها دخالت داردکه این رقم در زنان به 50 درصد می‌رسد. براساس پیش‌بینی سازمان جهانی بهداشت تا سال2020 موارد جدید سرطان‌ها به 15میلیون می‌رسد.

بنابراین سرطان از جمله بیماری‌هایی است که تغذیه صحیح در پیشگیری و درمان آن می‌تواند نقش مهمی ‌داشته باشد. به عنوان مثال افرادی که کمتر از پنج بار در روز میوه و سبزی مصرف می‌کنند بیشتر در معرض خطر سرطان‌های دستگاه گوارش قراردارند. با توجه به نقش تغذیه در پیشگیری از سرطان‌ها در زیر به برخي از اجزای مواد غذايي که نقش پيشگيري کننده در سرطان‌ها را به عهده دارند اشاره می‌شود:

o     آنتي اكسيدان‌ها: آنتي اكسيدان‌های موجود در برخی از مواد غذایی با كاهش راديكال‌هاي آزاد در بدن، در پيشگيري از انواع سرطان‌ها نقش مهمی‌دارنــد. مواد آنتی اکسیدانی مانند كاروتنوئيدها (رنگدانه‌های گیاهی)، ويتامين C، ويتامين E، سلنیوم كه مانع از آسيب سلول‌ها و بافت‌ها می‌شوند، می‌توانند از بروز تغييرات سلول‌هاي بدخيم جلوگيري کنند. سبزی‌های برگ سبز و زرد و میوه‌های رنگی مانند اسفناج، هویج، مرکبات، زردآلو و طالبی (منابع کاروتنوئیدی)، میوه‌ها به ویژه مرکبات و سبزی‌ها (منبع ویتامین (C؛ روغن جوانه گندم و آفتابگردان؛ مغزها مانند بادام و سبزی‌های برگ سبز (منبع ويتامين E) و غذاهای دریایی،  گوشت و جگر منبع سلنیوم هستند. نتایج برخی مطالعات نشان داده است که مصرف منابع غذایی حاوی سلنیوم به کاهش خطر بروز سرطان ‌های پروستات، ریه و روده بزرگ منجر شده است. هچننین مصرف 10 بار گوجه فرنگی در هفته موجب کاهش خطر سرطان پروستات به میزان 35 درصد شده است.

تعداد صفحات 39

قیمت : 2000 تومان

برای دانلود بر روی پرداخت آنلاین کلیک کنید

ttt

 

 



دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *