گزارش خرابی لینک
اطلاعات را وارد کنید .
گزارش انتشار نسخه جدید
اطلاعات را وارد کنید .
no-img
سفارش تایپ ،ترجمه، مقاله، تحقیق ، پایان نامه

دانلود مقاله اهمیت ها و نبایدهای پژوهش و تحقیقات در آموزش پرورش


سفارش تایپ ،ترجمه، مقاله، تحقیق ، پایان نامه
adsads

ادامه مطلب

اردیبهشت 24, 1394
572 بازدید
گزارش نسخه جدید

دانلود مقاله اهمیت ها و نبایدهای پژوهش و تحقیقات در آموزش پرورش


دانلود مقاله اهمیت ها و نبایدهای پژوهش و تحقیقات در آموزش پرورش

تعداد صفحات ۱۹ صفحه

فایل بصورت ورد و قابل ویرایش می باشد .

قیمت ۱۲۰۰۰ تومان

برای دانلود برروی پرداخت آنلاین کلیک کنید

 

چکیده

آموزش و پرورش از دیرباز ، نقشی اساسی درتداوم و بقای جامعه بشری ایفا کرده است . آداب و رسوم ، اعتقادات و ارزشها ، نگرشها و رفتارها ، دانش ها و مهارتهای جامعه از طریق فراگردهای پرورش و آموزش قابل انتقال و دوام بوده اند. امروزه جریان پرورش کودکان ، در خانواده آغاز می شود ، ولی به زودی ، سازمانی اختصاصی ، یعنی مدرسه ، مسؤولیت ایفای این وظیفه را رسماً بر عهده   می گیرد  .

برای دستیابی به آموزش و پرورشی مطلوب و هدفمند ، باید با بینشی عمیق متکی بر مطالعات جامع و با حصول صلاحیت های کاملاً تخصصی و حرفه ای و فعالیت هایی جهت دار و با در نظر گرفتن جنبه های مختلف به برنامه ریزی پرداخت . برای این برنامه ریزی باید پشتوانه ای عظیم از فلسفه ، فرهنگ ، دانش ، مهارت و دستاوردهای نوین علوم و فنون و با بکارگیری ابزارها و روشهای جدید ، فراهم آورد تا ضمن پاسخگویی به نیازها ، مشکلات و تقاضاهای موجود ، به نتایج بهتر و   غنی تری دست یافت .

بیان مسأله

 جهان معاصر ، نقش و ارزش ویژه آموزش و پرورش و جایگاه خاص آن را در پیشبرد اهداف انسانی و رشد جامعه را به خوبی دریافته و بیشترین تلاش و کوشش خویش را در این راه صرف کرده است . از این رو باید بر این باور تأکید داشت که مدرسه به عنوان نهادی اجتماعی ، کانون اصلی و سرچشمه پیشرفتها و یا عقب ماندگی ها در یک جامعه است . در واقع علل پیشرفت و رکود هر جامعه را باید در تار و پود آموزش و پرورش آن جامعه ریشه یابی و جستجو کرد .

آموزش و پرورش ما محتاج شکستن حصارهای سنتی می باشد که بر اساس آنها معلمان باید همه وقت زندگی حرفه ای خود را داخل کلاسها صرف کند و پیشرفت حرفه ای به هیچ چیزی بیش از این نیاز ندارد . اگر بنا باشد مدارس مکانهایی برای پیشرفت و تشخیص قوا و قابلیتهای دانش آموزان باشد متقابلاً باید مکانهایی برای پیشرفت و تشخیص قوا و قابلیتهای معلمان نیز باشد(مهر محمدی،۱۳۷۱). گروههای آموزشی به عنوان اعضاء جامعه دبیران با داشتن جایگاهی رسمی و به عنوان یک تشکل تخصصی برخاسته از جامعه دبیران ، سعی در بر آوردن بخشی از نیازها و انتظارات جامعه آموزشی دارد . این مجموعه علاوه بر مسؤولیت های فوق وظیفه دارند بنیان های علمی ، ابزاری و تکنولوژیکی سیستم های آموزشی را بررسی ، کنترل[۱] و ارزشیابی[۲] نمایند و با طراحی[۳] ، سازماندهی[۴] ، برنامه ریزی[۵] و اعمال اصل هدایت و رهبری آموزشی[۶] به حمایت از سایر دبیران و دانش آموزان که از ارکان صلی آموزش و پرورش هستند بپردازند ، در صورتیکه آنها بتوانند این وظایف را به خوبی به اجرا در آورند ، به بهبود کمیت ها و رشد و توسعه کیفیت های آموزشی کمک شایانی خواهند نمود .



موضوعات :
تحقیق

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *