گزارش خرابی لینک
اطلاعات را وارد کنید .
گزارش انتشار نسخه جدید
اطلاعات را وارد کنید .
no-img
سفارش تایپ ،ترجمه، مقاله، تحقیق ، پایان نامه

خلاصه فصل ۱ مدیریت تعارض ومذاکره دکتررضاییان - سفارش تایپ ،ترجمه، مقاله، تحقیق ، پایان نامه


سفارش تایپ ،ترجمه، مقاله، تحقیق ، پایان نامه
adsads

ادامه مطلب

خلاصه فصل ۱ مدیریت تعارض ومذاکره دکتررضاییان
مهر 21, 1394
530 بازدید
گزارش نسخه جدید

خلاصه فصل ۱ مدیریت تعارض ومذاکره دکتررضاییان


خلاصه فصل ۱ مدیریت تعارض ومذاکره دکتررضاییان

تعریف تعارض

دراین فصل تعارف مختلفی از تعارض آمده ،تعریفی جامع از آن عبارتنداز:(تعارض فراگردیست که درآن یک طرف درفرد یا گروه منافعش با مخالفت یاواکنش منفی طرف دیگر مواجه گردیده است).(وانر۱۹۹۵)

چندموضوع زیربنایی تعارض:۱-تعارض راهردوطرف درک کنند.۲-وجود تعارض به ادراک افراد بستگی دارد.

موضوع مشترک درتعاریف تعارض:(مخالفت،کمیابی،منفع یا هدف های دو یاچند طرف ذینفع وتعاریف درحول قصد ونیت طرفین.

دیدگاههای مختلف درایجادتعارض:۱-کلاسیک:ازسردرمداران آن تیلوراست (هرگونه تعارض بد است ومدیردنبال علل تعارض است وسوئ کارکرد رااصلاح میکند)نقد وارده برآن:سبب کاهش بازده گروه دارای عملکرد قوی میشود ودرشرایط خاص به کارمی رود نه هرجایی.

۲-نظریه روابط انسانی:(تعارض درعملکردسازمانی ضروری است ورخدادی طبعی محسوب میشود وبه مدیران توصیه میکند ،زندگی با تعارض رافراگیرند وتاحدامکان ان را حل وفصل نمایند وتعارض برعملکردکارآمد گروه مفیدست.) ۳-تعامل گرایان: تعارض راتشویق میکنند وعاملی در زنده وخلاق نگه داشتن سازمان میدانند،البته انظرانها هرتعارض خوب نیست،”تعارض کارکردی سازنده ،وسبب نواورست اما تعارض غیرکارکردی ناکارآمدست”

انواع تعارض:۱-تعارض بنیادین(عدم توافق درغایت وهدف،حل چنین تعارضی جز چالش روزانه مدیراست که شامل: الف-تعارض درهدف(ناسازگاری درنتایج موردانتظارکه شامل ناهمگونی درهنجافردی وگروهی با تقاضای که توسط مدیرمطرح میشود)ب- رویه ای:(اختلاف نظر درچگونگی حل مسئله)ج-شناختی(ناسازگاری افکار درون فردی ومیان فردی)

۲- تعارض احساس وعاطفی:(ناشی از مشکلات میان فردی شامل خشم –عدم اعتمادست،تعرف کلی ازآن برخورد شخصیت هاست که سبب تحلیل انرژی و آنها راازاولویت مهم کاری منحرف میکندومعمولامابین رئیس ومرئوس پیش می آید)

زمانی که نوبت به برخورد شخض به برخورد باتعارض رسید ۲سوال مطرحست.”۱-آیابرای رویایی باتعارض آمادگی دارند،۲-تجربیات موفق شما درحل تعارض چیست” والبته پس ازتعیین سطوح الزامیست که شامل

سطوح تعارض :۱-درون فردی ۲- میان فردی ۳- درون گروهی ۴- میان گروهی ۵-میان سازمانی

باتشکراز جناب دکترعلیزاده ثانی

دانشجوهانیه شعبانی روشن



دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *